رفتن به محتوای اصلی
مدیر دفتر تبلیغات اسلامی تهران خبر داد؛

انتشار دو کتاب با موضوع صنایع فرهنگی در حوزه سبک زندگی

تاریخ انتشار:
مدیر دفتر تبلیغات اسلامی تهران گفت: فعالان عرصه لوازم التحریر و پوشاک با نگاه صرفا فرهنگی نمی توانند اهداف خود را پیگیری کنند.
دفتر تبليغات

حجت الاسلام محمد شیخ الاسلامی، مدیر دفتر تبلیغات اسلامی شعبه تهران با اعلام خبر انتشار دو کتاب در حوزه سبک زندگی گفت: فعالان عرصه لوازم التحریر و پوشاک با نگاه صرفا فرهنگی نمی توانند اهداف خود را پیگیری کنند.

وی با اشاره به کارهای انجام شده در حوزه سبک زندگی توسط این مرکز ابراز داشت: دفتر تبلیغات اسلامی در تهران یکی از اهدافش را کار کردن در حوزه سبک زندگی قرار داده است، زیرا مسأله سبک زندگی به خصوص برای شهروندان تهران یک معضل به شمار می آید که می خواهند همزمان هم مدرن زندگی کنند و هم دینی.

فعالان عرصه لوازم التحریر، عرصه تغذیه و پوشاک با نگاه صرفاً فرهنگی نمی توانند اهداف خود را پیگیری کنند، بلکه باید یک نگاه نیمه فرهنگی ـ اقتصادی و در مجموع صنعتی داشته باشند.

مدیر دفتر تبلیغات اسلامی شعبه تهران افزود: به همین جهت برای حل این مسأله با یک نگاه تئوریک و نظری دنبال این بودیم که مدلی را ارائه کنیم و به این نتیجه رسیدیم، صنایع فرهنگی(لوازم التحریر، اسباب بازی و پوشاک) یکی از موضوعاتی است که در تغییر سبک زندگی مؤثر است.

حجت الاسلام شیخ الاسلامی با اشاره به این که توجه به بعد اقتصادی فرهنگ در دنیای امروز لازم است، بیان داشت: فعالان عرصه لوازم التحریر، عرصه تغذیه و پوشاک با نگاه صرفاً فرهنگی نمی توانند اهداف خود را پیگیری کنند، بلکه باید یک نگاه نیمه فرهنگی ـ اقتصادی و در مجموع صنعتی داشته باشند.

وی با اشاره به عنوان امسال که مبتنی بر فرهنگ و اقتصاد است، ادامه داد: در حوزه صنایع فرهنگی تقریباً هیچ کتاب نظری به زبان فارسی(تألیفی یا ترجمه ای) نداریم، بر همین اساس دو کتاب با عناوین «فرصت های تاریخی صنایع فرهنگی(صنایع خلاق)» و «صنایع فرهنگی، صنایع آینده» وارد بازار نشر کردیم که کتاب نخست را عقیل ملکی فر و مرضیه کیقبادی تدوین کردند که مسأله صنعت فرهنگی، جایگاه آن، اثرگذاری متقابل فرهنگ و اقتصاد و تجربه های کشورهای مختلف در این حوزه می پردازد.

مدیر دفتر تبلیغات اسلامی شعبه تهران درباره کتاب «صنایع فرهنگی، صنایع آینده» اظهار داشت: این کتاب هم توسط عقیل ملکی فر ترجمه شده است و به روش برنامه ریزی دقیق در حوزه صنایع فرهنگی می پردازد، این کتاب در واقع ترجمه شش سند صنایع فرهنگی در چهار کشور، یک ایالت و دو شهر؛ سنگاپور، فنلاند، استرالیا، آفریقای جنوبی، ساکساچیوان و لندن است که در حدود 10 تا 15 سال پیش نوشته اند.

علاقه مندان برای تهیه این دو کتاب با تخفیف ویژه می توانند به نمایندگی دفتر تبلیغات اسلامی در مراکز استان ها مراجعه و یا با شماره 0912252733 تماس بگیرند.

افزودن دیدگاه جدید

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.