طرح تولید محتوای مجازی حیات طیبه ( ویژه ماه مبارک رمضان و ایام تبلیغی تابستان 96)
طرح تولید محتوای متناسب با سبک زندگی اسلامی «حیات طیبه» ویژه ماه مبارک رمضان و ایام تبلیغی تابستان ۹۶
اداره تبلیغ مجازی با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و قرار گرفتن در آستانه ایّام تبلیغی تابستانه حوزههای علمیه، طرح تولید محتوای متناسب با سبک زندگی اسلامی «حیات طیبه» مبتنی بر سیاستهای کلی خانواده، ابلاغی از طرف مقام معظم رهبری(مد ظلّه العالی) را با توجه به اهمیّت آن و رسالت حوزههای علمیّه بهعنوان یکی از مخطبان اصلی تبیینکننده و نشر دهنده مبانی، راهبردها و راهکارهای منطبق با آموزههای اصیل دینی، برگزار مینماید؛
موضوعات و مسائل:
الف: اهمیت و نقش خانواده
ب: خانواده و الگوی اسلامی
ج: اهمیت ازدواج و توسعه جمعیت
د: جایگاه و نقش هر یک از اعضای خانواده
و: خانواده و مشارکتهای اجتماعی
ه: خانواده و حمایتهای حاکمیتی
خانواده واحد بنیادی و سنگ بنای جامعه اسلامی و کانون رشد و تعالی انسان و پشتوانه سلامت و بالندگی و اقتدار و اعتلای معنوی کشور و نظام است و سمتوسوی حرکت نظام باید معطوف باشد به:
الف: اهمیت و نقش خانواده
* ایجاد جامعهای خانواده محور و تقویت و تحکیم خانواده و کارکردهای اصلی آن بر پایه الگوی اسلامی خانواده بهعنوان مرکز نشو و نما و تربیت اسلامی فرزند و کانون آرامشبخش.
*تحکیم خانواده و ارتقاء سرمایه اجتماعی آن بر پایه رضایت و انصاف، خدمت و احترام و مودت و رحمت با تأکید بر:
* بهکارگیری یکپارچه ظرفیتهای آموزشی، تربیتی و رسانهای کشور در جهت تحکیم بنیان خانواده و روابط خانوادگی.
* فرهنگسازی و تقویت تعاملات اخلاقی.
*مقابله مؤثر با جنگ نرم دشمنان برای فروپاشی و انحراف روابط خانوادگی و رفع موانع و زدودن آسیبها و چالشهای تحکیم خانواده.
*ممنوعیت نشر برنامههای مخل ارزشهای خانواده.
*ایجاد فرصت برای حضور مفید و مؤثر اعضای خانواده در کنار یکدیگر و استفاده مؤثر خانواده از اوقات فراغت بهصورت جمعی.
*ساماندهی نظام مشاورهای و آموزش قبل، حین و پس از تشکیل خانواده و تسهیل دسترسی به آن بر اساس مبانی اسلامی ـ ایرانی در جهت استحکام خانواده.
ب: خانواده و الگوی اسلامی
ارائه و ترسیم الگوی اسلامی خانواده و تقویت و ترویج سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی با:
*ترویج ارزشهای متعالی و سنتهای پسندیده در ازدواج و خانواده.
* پررنگ کردن ارزشهای اخلاقی و زدودن پیرایههای باطل از آن.
* مبارزه با اشرافیت و تجملگرایی و مظاهر فرهنگ غرب.
* اصلاح رفتار گروههای مرجع و برجستهسازی رفتارهای شایسته آنها و جلوگیری از شکلگیری گروههای مرجع ناسالم.
ج: اهمیت ازدواج و توسعه جمعیت
* ایجاد نهضت فراگیر ملی برای ترویج و تسهیل ازدواج موفق و آسان برای همه دختران و پسران و افراد در سنین مناسب ازدواج و تشکیل خانواده
*نفی تجرد در جامعه با وضع سیاستهای اجرایی و قوانین و مقررات تشویقی و حمایتی و فرهنگسازی و ارزشگذاری به تشکیل خانواده متعالی بر اساس سنت الهی.
* پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و عوامل تزلزل نهاد خانواده بهویژه موضوع طلاق و جبران آسیبهای ناشی از آن با شناسایی مستمر عوامل طلاق و فروپاشی خانواده و فرهنگسازی کراهت طلاق.
*ایجاد سازوکارهای لازم برای ارتقاء سلامت همهجانبه خانوادهها بهویژه سلامت باروری و افزایش فرزند آوری در جهت برخورداری از جامعه جوان، سالم، پویا و بالنده.
د: جایگاه و نقش هر یک از اعضای خانواده
حمایت از عزت و کرامت همسری،
*نقش مادری و خانهداری زنان
*نقش پدری و اقتصادی مردان
مسؤولیت تربیتی و معنوی زنان و مردان
*توانمندسازی اعضای خانواده در مسؤولیت پذیری، تعاملات خانوادگی و ایفاء نقش و رسالت خود.
* اتخاذ روشهای حمایتی و تشویقی مناسب برای تکریم سالمندان در خانواده و تقویت مراقبتهای جسمی و روحی و عاطفی از آنان.
و: خانواده و مشارکتهای اجتماعی
* تقویت و تشویق خانواده در جهت جلب مشارکت خانواده برای پیشبرد اهداف و برنامههای کشور در همه عرصههای فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و دفاعی.
* ایجاد فضای سالم و رعایت روابط اسلامی زن و مرد در جامعه.
*برجسته کردن کارکردهای ارتباط خانواده و مسجد برای حفظ و ارتقاء هویت اسلامی و ملی و صیانت از خانواده و جامعه.
ه: خانواده و حمایتهای حاکمیتی
*بازنگری، اصلاح و تکمیل نظام حقوقی و رویههای قضایی در حوزه خانواده متناسب با نیازها و مقتضیات جدید
*حلوفصل دعاوی در مراحل اولیه توسط حکمیت و تأمین عدالت و امنیت در تمامی مراحل انتظامی، دادرسی و اجرای احکام در دعاوی خانواده باهدف تثبیت و تحکیم خانواده.
* محور قرار گرفتن خانواده در قوانین و مقررات، برنامهها، سیاستهای اجرایی و تمام نظامت آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بهویژه نظام مسکن و شهرسازی.
* ارتقاء معیشت و اقتصاد خانوادهها با توانمندسازی آنان برای کاهش دغدغههای آینده آنها درباره اشتغال، ازدواج و مسکن.
*حمایت حقوقی، اقتصادی و فرهنگی از خانوادههای با سرپرستی زنان و تشویق و تسهیل ازدواج آنان.
محتوا میبایست در قالبهای زیر با رعایت حدنصاب تولید شود:
قالبهای تولید محتوا حداقل نصاب تولید
متن کوتاه (کمتر از ۳۰۰ کلمه) ۴۰ مورد
پوستر ۳۰ عدد
عکس نوشته ۵۰ عدد
اینفوگرافی ۱۵ عدد
پاور پوینت ۱۰ عدد
کلیپ تصویری(حداکثر ۱۲۰ ثانیهای ) ۸ عدد
کلیپ صوتی(حداکثر۱۸۰ ثانیهای) ۱۲ عدد
نرمافزار
۲ عدد
برای اطلاع از تعاریف و استاندارد قالبهای محتوایی تبلیغ در فضای مجازی به میز کار شخصی خود قسمت اطلاعیه ها مراجعه فرمایید.
*ملاکهای ارزیابی همان ملاکهای تولید محتواست،با چند تبصره محتوایی در محتواهایی گرافیکی و تصویری:
- متناسب با موضوعات طرح
- تناسب سایز، رنگبندی و تکنیک های گرافیکی متناسب با شبکههای اجتماعی و پیامرسان
- عدم استفاده از هرگونه آرم یا لوگو در تصاویر.
*کلّیه مبلّغین داری پرونده فعال در اداره کل تبلیغ نوین میتوانند در این طرح شرکت نمایند.
*محتواهای تولیدشده میبایست قبلاً در محیط فعالیت مبلّغ منتشرشده باشد.
*حداقل نصاب هر قالب ذکرشده است و حداکثر ارسال محتوا در یک یا همه قالبها تا دو برابر حداقل نصاب هست(مثلاً حداکثر ارسال عکس نوشته ۱۰۰ عدد هست)
*چنانچه قادر به تولید محتوا در چند قالب هستید،میبایست حداقل نصاب هر قالب را رعایت نمایید.
*در زمان اجرای این طرح ارسال مطلب تبلیغی (ماهانه)از حداکثر۳۰ مطلب به ۱۵ مطلب و از حداقل ۱۵ مطلب به ۸ مطلب تقلیل پیدا میکند.
زمان اجرا:
شروع طرح:چهارشنبه ۱۰ خرداد۹۶
اتمام طرح: دوشنبه ۲۰ شهریور۹۶
افزودن دیدگاه جدید