معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

نقش بسزای نیروهای متخصص و انقلابی در ارتباط عمیق و پایدار با نسل جوان

تاریخ انتشار:
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در دیدار با رئیس قطب تعمیق ایمان دینی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: هرجا نیروهای مخلص، متعهد، متخصص و انقلابی ورود نمودند، توانستند با نوجوانان ارتباط عمیق و پایداری برقرار کنند، این رویکردها همراهی و همدلی جوانان و نوجوانان را به دنبال داشته است.
نقش بسزای نیروهای متخصص و انقلابی در ارتباط عمیق و پایدار با نسل جوان

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی سبحانی رئیس قطب تعمیق ایمان دینی دفتر تبلیغات اسلامی و اعضای شورای میز تعمیق باورهای دینی دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام پورثانی در ابتدای مطالب خود، ضمن ارائه گزارشی از ظرفیت های این وزارتخانه، وزارت آموزش و پرورش را از پر مسئله دارترین وزارت خانه های کشور توصیف نمود و با بیان این که مسائل حل نشده بسیاری در این بستر وجود دارد، اظهار داشت: متاسفانه هنوز در 60 درصد مدارس کشور، هیچ نیروی پرورشی وجود ندارد و ظرفیت های موجود نیز آنگونه که باید فعال نشده است.

وی با بیان تاسف و اینکه نسل نوجوان امروزی ما به سمت دوری از فهم درست از دین سوق داده شده است، گزارشی از پایش آماری نیازها، اقتضائات و دغدغه های دانش آموزان نسل جدید ارائه نمود و اظهار داشت: آسیب های دانش آموزی بسیار جدی است، چرا که عموما در فضایی خارج از طرح ها، برنامه ها و انتظارات ما سیر می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که امسال برای نخستین بار شاهد حضور 440 هزار دانش آموز در مراسم اعتکاف بودیم، اظهار داشت: هرجا نیروهای مخلص، متعهد، متخصص و انقلابی ورود نمودند، توانستند با نوجوانان ارتباط عمیق و پایداری برقرار کنند، این رویکردها همراهی و همدلی جوانان و نوجوانان را به دنبال داشته است.

حجت الاسلام پورثانی نوجوانان و دانش آموزان را مهمترین اولویت جامعه امروزی دانست و افزود: فقدان فهم درست یکپارچه در میان مسئولان و متولیان نسبت به شرایط، نیازها، اقتضائات و دغدغه های دانش آموزان، مسائل بیشماری را در مسیر شکل گیری ارتباط پایدار با جوانان و نوجوانان ایجاد نموده است. 

وی به گستره وصف ناپذیر تخاطب واقعی مبلغان و شگل گیری گفتگوهای رودرو با قشر جوان و نوجوان اشاره نمود و اظهار داشت: معاونت پرورشی آموزش و پرورش آماده توسعه همکاری ها با تمام مجموعه های فعال در حوزه فرهنگ دینی است و در این میان تمام ظرفیت خود را برای بهره‌گیری از دستگاه های فرهنگی فعال نموده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بر اهمیت برگزاری دوره های دانش افزایی معارفی برای تمام جوامع مخاطبانی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در کنار برپایی دوره های دانش افزایی، تجهیز اردوگاه ها ناظر به فضای بصیرتی و معرفتی با مشارکت مجموعه حوزه از جمله رویکردهایی است که می تواند آثار ارزشمندی را به دنبال داشته باشد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.