رفتن به محتوای اصلی
مدیرکل تبلیغ تخصصی اظهار داشت:

نقش مؤثر کنشگران و فعالان در اثرگذاری فعالیت های تبلیغی

تاریخ انتشار:
مدیر کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در نشست هم اندیشی مبلغان تخصصی کلام و حوزه های مرتبط بیان کرد: چه در سطوح حاکمیتی و چه سازمانی واقعیت این است که سر منشأ بسیاری از اتفاقات مربوط به ساختارها نبوده بلکه این کنشگران و فعالان در آن عرصه هستند که توانسته اند اتفاقات مد نظر را رقم بزنند.
نقش مؤثر کنشگران و فعالان در اثرگذاری فعالیت های تبلیغی

به گزارش خبرنگار بلاغ، نشست هم اندیشی مبلغان تخصصی کلام و حوزه های مرتبط با حضور اباذر جعفری مدیرکل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در سالن جلسات شهید سلیمانی برگزار شد.

مدیرکل تبلیغ تخصصی درابتدای مطالب خود ضمن تسلیت به مناسبت شهادت دکتر رئیسی رئیس جمهور محبوب و همراهان ایشان، حضور جمعیت میلیونی در مراسمات تشییع شهدای خدمت را نشانه ای از دلدادگی مردم نسبت به دین و کارگزان نظام دینی دانست و گفت: امیدواریم ما نیز بتوانیم جزء سربازان راستین برای انقلاب اسلامی و حضرت حجت(عج) باشیم.

جعفری بیان کرد: رشته تخصصی کلام یکی از  45 رشته تخصصی در اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی  و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی است که مبلغان متخصص در این حوزه به فعالیت تبلیغی مشغول می باشند. عموما مباحث کلامی و اعتقادی به عنوان یک اصل از آن یاد می شود که اگر فردی مباحث اعتقادی و کلامی او قوی باشد با چالش های کمتری روبرو خواهد شد؛ این یک نکته صحیحی است اگر ما بتوانیم باورهای مردم را به امور صحیح سوق دهیم بسیاری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی کاهش می یابد.

وی در ادامه افزود: متاسفانه یکی از بحران های موجود در کشور؛ خودکشی می باشد، البته نسبت به آمارهای جهانی رتبه ایران بسیار پایین بوده اما همین مقدار کم نیز زیبنده کشور اسلامی که معتقد به باورهای دینی است نمی باشد. اگر باورهای مردم از امور صحیح تغذیه گردد قطعا بحران هویتی برای افراد جامعه پیش نخواهد آمد تا اقدام به خودکشی نماید.

مدیرکل تبلیغ تخصصی به ارائه یک سوال در مواجهه با فعالیت های تبلیغی در حوزه کلام پرداخت و گفت: در حوزه فعالیت های تبلیغ تخصص در عرصه کلام و اعتقادات سوال اصلی این است که در طرح مسائل در موضوع مورد نظر، باید منتظر چه اتفاقی و رویدادی باشیم تا ادعا کنیم که یک تبلیغ موفق داشته ایم. می توان گفت چه در سطوح حاکمیتی و چه سازمانی واقعیت این است که سر منشأ بسیاری از اتفاقات مربوط به ساختارها نبوده بلکه این کنشگران و فعالان در آن عرصه هستند که توانسته اند اتفاقات مد نظر را رقم بزنند.

جعفری تصریح کرد: وظیفه مسئولان در امر تبلیغ حمایت و پشتیبانی حداکثری از مبلغان و فعالیت های آنان می باشد، اما آن اتفاق مهم و موثر که در میدان عمل رخ می دهد به اراده و نوآوری خود مبلغان بستگی دارد. ساختارهای سازمانی در کل نهادهای کشور دارای ظرفیت های محدودی بوده و این اشخاص و نوع نگاه آن به مسائل  است که می تواند حماسه بیافرینند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به موضوع انجمن های تبلیغ تخصصی اشاره کرد و اظهار داشت: بحث انجمن های تبلیغی بعداز تخصصی شدن و گروه بندی مبلغان در اداره کل تبلیغ تخصصی از اقدامات شایان تقدیری است که با موافقت هیئت امنای دفتر تبلیغات اسلامی در حال شکل گیری می باشد.

مدیرکل تبلیغ تخصصی ادامه داد: انجمن های تبلیغ تخصصی این است که جمعی از مبلغان در یک رشته تخصصی، نسبت به ارتقاء و حل مسائل آن حوزه در عرصه های «روشی»، «پژوهشی»، «تولید محتوا»، «بسترسازی» و ... همفکری و همکاری داشته باشند و در کنار آن مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی نیز وظیفه پشتیبانی و حمایت از آن را بر عهده دارد.

جعفری  در پایان مطالب خود بیان کرد: در خصوص بیانات رهبر معظم انقلاب در تاسیس کانون های عظیم حوزوی می توان گفت «انجمن های تبلیغ تخصصی» یکی از مصادیق آن باشد. گسترش سازمانی در پیشبرد اهداف به طور قطع کمکی به ارتقاء امر تبلیغ نخواهد داشت، اما اگر از انجمن های تبلیغی که از خود مبلغان تشکیل شده اند حمایت شود به توفیق الهی به اهداف مورد نظر در امر تبلیغ خواهیم رسید.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.