رفتن به محتوای اصلی
با حمایت اداره کل تبلیغ تخصصی؛

سومین دوره پرورش کارشناس خلاق متون نمایشی برگزار شد

تاریخ انتشار:
گروه تبلیغ تخصصی مبلغان رسانه ای، با حمایت اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی سومین دوره پرورش کارشناس خلاق متون نمایشی را برگزار کرد.
سومین دوره پرورش کارشناس خلاق متون نمایشی برگزار شد

به گزارش خبرنگار بلاغ، سومین دوره پرورش کارشناس خلاق متون نمایشی به همت گروه تبلیغ تخصصی مبلغان رسانه ای و با حمایت اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در سالن شهید سلیمانی برگزار شد.

باتوجه‌به نیاز سازمان صداوسیما به کارشناس‌های فنی و محتوایی در حوزه ارزیابی متون نمایشی، این دوره با هدف شناسایی، جذب و بکارگیری علاقه‌مندان و فعالان این حوزه برگزار گردید که در صورت اتمام دوره تکمیلی (کارگاهی)، بخش عمده مهارت‌آموزها در زیرمجموعه‌های دفتر فیلمنامه (و دیگر مراکز همسو) به فعالیت‌های مرتبط دعوت و مشغول به کار خواهند شد.

گفتنی است در این دوره نظری یک‌روزه که جهت مهارت‌افزایی و پرورش کارشناس خلاق متون نمایشی برگزار گردید، ضمن نشست صمیمانه تعداد 20 نفر از فعالان حوزه فیلمنامه‌نویسی و ارزیابی متون نمایشی با مدیرکل دفتر فیلمنامه رسانه ملی و تبیین اهمیت و جایگاه ارزیابی و کارشناسی متون نمایشی در ساختار صداوسیمای جمهوری اسلامی، افراد شرکت‌کننده در ذیل ۵ نشست و کارگاه تخصصی به یادگیری اهم مطالب نظری دوره پرداخته و با مباحث ضروری این دوره آشنا شدند.

شایان ذکر است از اهم سرفصل‌هایی که توسط اساتید در این دوره بیان شد می توان به «کنشگری و نقش‌آفرینی در عرصه ادبیات نمایشی»، «بررسی ساختار درام و الگوی سفر قهرمان بر اساس دفرم»، «گونه‌شناسی و انواع وضعیت‌های نمایشی (تبیین ژانرهای نمایشی مرتبط)»، «تبیین محورهای ۱۲گانه محتوایی سازمان صداوسیما»، «بررسی نشانه‌های انقلاب اسلامی در متون نمایشی» و «اصول کارشناسی و نحوه تکمیل فرم‌های ارزیابی» اشاره نمود.

این سرفصل‌ها متناسب با اهداف راهبردی دفتر فیلمنامه صداوسیما و باتوجه‌به رفع نیازمندی‌های مهارت‌آموزها در دوره‌های گذشته و همچنین بررسی رزومه افراد شرکت‌کننده انتخاب شده است و با نظر به جنبه‌های علمی و کاربردی و تقویت بنیه فکری و عملیاتی افراد بازطراحی شده‌اند.

لازم به ذکر است این دوره همانند نوبت اول در ادامه نیز در دو نوبت متوالی در تهران و دیگر شهرستان‌ها ادامه خواهد داشت تا پس از تکمیل مراحل و دوره‌های نظری و کارگاهی شاهد طیف جدیدی از کارشناس و ارزیاب‌های خلاق و جوان در حوزه ادبیات نمایشی در جهت تقویت آثار تولیدی باشیم.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.