رفتن به محتوای اصلی
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تاکید کرد:

ایام تبلیغی محرم، فرصتی مناسب برای ادای فریضه جهاد تبیین

تاریخ انتشار:
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در جمع مبلغان اعزامی ماه محرم سال جاری اظهار داشت: دهه محرم و ظرفیت حضور در بین مردم در مساجد و حسینیه ها فرصتی مناسب برای ادای فریضه جهاد تبیین می باشد.
ایام تبلیغی محرم، فرصتی مناسب برای ادای فریضه جهاد تبیین

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، صبح امروز سه شنبه 12تیرماه 1403در نخستین جلسه از سلسله نشست های راویان مکتب حسینی ویژه مبلغان اعزامی ماه محرم که در سالن همایش های غدیر برگزار شد از حضور اساتید گرامی حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم الحیدری معاون فرهنگی حشدالشعبی عراق و حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی رنجبر مدیر گروه علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم علیه‌السلام و مبلغان تشکر و قدردانی نمود.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد بیان کرد: دهه محرم و ظرفیت حضور در بین مردم در مساجد و حسینیه ها فرصتی مناسب برای ادای فریضه جهاد تبیین می باشد. چالشی که هم اکنون اذهان عموم افراد جامعه را درگیر خود کرده است، مشارکت کم تر از حد انتظار در انتخابات می باشد.

وی افزود: فرصت بسیار کم بین زمان شهادت آیت الله رئیسی و برگزاری انتخابات زودهنگام می تواند از عواملی مشارکت کم تر از حدا انتظار مردم در انتخابات حساب شود، اما آنچه که مرتبط به ما مبلغان بوده بحث موضوع مهم «جهاد تبیین» می باشد. تمام افراد جامعه و در راس آنان مبلغان در این فریضه قطعی و فوری وظایفی بر عهده دارند که اگر به طور ویژه به آن توجه شود قطعا درصد مشارکت مردم در عرصه های گوناگون به خصوص انتخابات، افزایش پیدا خواهد کرد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بر ضرورت استفاده مطالب متقن و صحیح در امر تبلیغ تاکید کرد و گفت: برای بهره مندی مبلغان از محتوای متقن و صحیح در ایام تبلیغ، بسته آموزشی ویژه ماه مبارک رمضان به همت مرکز آموزش های کاربردی تهیه شده است، این بسته آموزشی شامل 23 عنوان دوره و کارگاه با موضوعاتی همچون دوره مجازی بیان سدید (مهارت های سخنوری دینی)، کارگاه مجازی بیان معارف حسینی (به روش کلاسداری)، کارگاه مجازی آموزشی بتا (پیشگیری از بحران خودکشی)، کارگاه مجازی سواد ازدواجی، دوره مجازی عقاید شیعه، کارگاه مجازی نقاشی خلاق برای کودکان، تمدن در تاریخ و سیره، کارگاه مجازی اسرار و آثار نماز، کارگاه مجازی اصول مشاوره در دعوت به نماز و کارگاه فن رثاء و مقتل شناسی و... به صورت مجازی برگزار می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد اظهار داشت: فصلنامه تبلیغی در قالب عنوان «ره توشه» از دیگر اقدامات معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در راستای بهره مندی مبلغان از محتوای کاربردی می باشد. این بسته محتوایی، در ذیل چهار عنوان : "فصلنامه ره توشه مبلغان"،  "فصلنامه تبلیغ و خانواده"، " فصلنامه تبلیغ و تقریب"  و "ره توشه پیوستی" منتشر گردیده و به صورت مجازی نیز در سایت بلاغ قابل مشاهده می باشد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.