رفتن به محتوای اصلی
به همت اداره کل تبلیغ عمومی؛

نشست هم اندیشی گروه های تبلیغی استان های سیستان و بلوچستان و کرمان برگزار شد

تاریخ انتشار:
با هدف هم فکری و هم افزایی و انتقال تجارب نشست هم اندیشی گروه های تبلیغی استان های سیستان و بلوچستان و کرمان با مسئولان و مبلغان جنوب شرق کشور برگزار گردید.
نشست هم اندیشی گروه های تبلیغی استان های سیستان و بلوچستان و کرمان

به گزارش خبرنگار بلاغ، نشست هم اندیشی گروه های تبلیغی استان های سیستان و بلوچستان و کرمان با حضور حجت الاسلام سید حامد شریعتمداری مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی و حجت الاسلام  عیسی بامری رئیس شعبه جنوب شرق دفتر تبلیغات اسلامی و جمعی از سرگروه های تبلیغی استان های سیستان و بلوچستان و کرمان در سالن رضوان برگزار شد.

حجت الاسلام شریعتمداری ضمن عرض تبریک میلاد مسعود پیامبر اکرم و امام صادق علیهما السلام بیان کرد: مصداق بارز جهاد پیامبر اکرم، جهاد تبلیغی و تبیینی بود که جهاد نظامی نیز در جایی که عده ای مانع از تبلیغ و رسیدن پیام به مردم می شدند برای دفاع از کیان اسلامی صورت می گرفت اما رسالت اصلی پیامبر اکرم و ائمه هدی علیهم السلام تبلیغ دین بوده است.

وی در ادامه افزود: تبلیغ شیوه های گوناگونی دارد که امام صادق علیه السلام از برگزاری کرسی های علمی، امام رضا علیه السلام از مناظرات علمی، امام سجاد از بیان شیوای ادعیه، امیرالمومنین علی علیه السلام نیز از خطبه های گرانسنگ خود و امام حسن مجتبی با ارائه خدمات اجتماعی و معیشتی و جذب دل های مردم ستم دیده استفاده می کردند.

مدیرکل تبلیغ عمومی گفت: پیامبر اکرم نیز برای تبلیغ دین از شیوه های مختلفی بهره بردند که شاید مهمترین از آنان، خلق عظیم ایشان بود و در قرآن کریم می فرماید: «انک لعلی خلق عظیم» و همچنین در آیه دیگر فرمود «فبما رحمت من الله لنت لهم و لو کنت فضا غلیظ القلب لانفضوا من حولک»؛ چیزی که حتی مواهب مادی دنیا هم آن را جبران نمی کند؛ و لو انفقت ما فی الارض جمیعا ما الفت بین قلوبهم و لکن الله الف بینهم؛ و این در واقع تبلیغ به رفتار و تعایش با مردم است.

حجت الاسلام شریعتمداری بیان کرد:  برای مقابله با فعالیت شدید رسانه ای دشمن که کلان روایت بی اعتمادی به نظام اسلامی را ترویج می کند شاید مهمترین شیوه تبلیغی و تثبیت اعتماد متقابل میان مردم و نظام اسلامی که روحانیت پیشانی و جزء لاینفک آن است شیوه تبلیغ عملی با اخلاق حسنه و تعایش مومنانه است. «کونوا دعاه للناس بغیر السنتکم»

شایان ذکر است در پایان نیز وی ضمن تقدیر از تلاش ارزشمند گروه های تبلیغی خصوصا در مناطق حاشیه کشور و ریاست شعبه جنوب شرق، همگرایی بیشتر گروه های مستقر و اعزامی از قم را خواستار شد.

گفتنی است در این جلسه حجج اسلام ابوالقاسمی جانشین گروه تبلیغی شهید عباس شیرازی، خالصی مقدم مدیر گروه تبلیغی نخبگان مصباح الهدی، ترابی مدیر گروه تبلیغی انصارالحسین و بختیاری مدیر گروه تبلیغی خامین سفینه النجات به ارائه تجارب موفق تبلیغی گروه خود پرداختند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.