رفتن به محتوای اصلی
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:

نقش بسزای مبلغان در افزایش روحیه معنوی بین رزمندگان دفاع مقدس

تاریخ انتشار:
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: «معنویت » را می توان به عنوان اصلی ترین عامل پیروزی رزمندگان اسلام در جبهه های نبرد حق علیه باطل دانست. عواملی چون «ایمان»، «اخلاص»، «خدا باوری»، «اعتقاد به قیامت»، «دنیاگریزی» و ... از سرفصل های معنویت می باشد. آن افرادی که نقش ایجاد روحیه معنوی را بر روی رزمندگان دفاع مقدس داشتند مبلغان بودند، قشر روحانیت بود که توانست با حضور خود در جبهه ها، عوامل معنوی را ایجاد، تقویت و ترویج نمایند.
یادواره «مبلغان مجاهد»

به گزارش خبرنگار بلاغ، به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، یادواره «مبلغان مجاهد» صبح امروز پنج شنبه 5 مهرماه 1403 با حضور حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده مردم شریف قم در مجلس شورای اسلامی، در سالن همایش های غدیر برگزار شد.

حجت الاسلام ذوالنوری در ابتدای سخنان خود ضمن تشکر و تقدیر از مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی به جهت برگزاری این یادواره، هفته دفاع مقدس را یادآور حماسه های افتخار آفرین برشمرد و اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور روزهای جانفشانی همه اقشار به خصوص طلاب گرانسنگ در راه دفاع از وطن و لبیک به اوامر ولایت فقیه می باشد.

وی ادامه داد: در زمان 8 ساله جنگ تحمیلی، ایران در تمامی ابعاد ظاهری جنگ نسبت به رژیم بعث عراق در پایین ترین حد ممکن چه در عرصه ثبات و نظم نیروی انسانی، تعداد نفرات، ابزار های جنگی و ... قرار داشت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جنگ تحمیلی یک جنگ نا متقارن و ناطراز بود، شاهد بر ادعای ما زمانی است که در عملیات والفجر8 آسمان بالای سر نیروهای رزمندگان ایران به نمایشگاهی از جنگنده های جنگی رژیم اشغالگر صدام تبدیل شده بود که از همه مواضع نیروهای رزمنده ایرانی را بمباران می کردند.

حجت الاسلام ذوالنوری در ادامه مطالب خود «معنویت» را وجه تمایز بین رزمندگان ایران و رژیم بعث عراق برشمرد و گفت: «معنویت» را می توان به عنوان اصلی ترین عامل پیروزی رزمندگان اسلام در جبهه های نبرد حق علیه باطل دانست. عواملی چون «ایمان»، «اخلاص»، «خدا باوری»، «اعتقاد به قیامت»، «دنیاگریزی» و ... از سرفصل های معنویت می باشد.

وی اظهار داشت: آن افرادی که نقش ایجاد روحیه معنوی را بر روی رزمندگان دفاع مقدس داشتند مبلغان بودند، قشر روحانیت بود که توانست با حضور خود در جبهه ها، عوامل معنوی را ایجاد، تقویت و ترویج نمایند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آیه 65 سوره انفال «يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ حَرِّضِ الْمُؤْمِنِينَ عَلَى الْقِتَالِ إِنْ يَكُنْ مِنْكُمْ عِشْرُونَ صَابِرُونَ يَغْلِبُوا مِائَتَيْنِ» موضوع ایمان به خدا و صبر را از مولفه های قرآنی معنویت دانست و افزود: ایمان در موارد مختلف بروز و نمودهای مختلفی دارد، در جنگ نیز یکی از تبلورات ایمان، موضوع صبر است، قرآن کریم یکی از عوامل پیروزی در جنگ را داشتن صبر بر می شمرد و در ادامه این آیه شریفه «وَإِنْ يَكُنْ مِنْكُمْ مِائَةٌ يَغْلِبُوا أَلْفًا مِنَ الَّذِينَ كَفَرُوا بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَا يَفْقَهُونَ» اشاره می کند که کافران نسبت به این مولفه ها و نقش مهم آن در پیروز شدن در جنگ ها خبری ندارند.

حجت الاسلام ذوالنوری بیان کرد: موضوع «معنویت» و نقش بسزای آن در افزایش روحیه و خودباوری رزمندگان اسلام در ایام دفاع مقدس بر چند محور مهم استوار است. اولین محور آن "نقش آفرینی کلان معنویت" می باشد که نقش اصلی آن بر عهده امام راحل بود و دیگر مبلغان در طول این نقش آفرینی حرکت می کردند. از مصداق های بارز این بخش می توان به دستور حضرت امام مبنی بر آزاد شدن شهر مهران از تسلط رژیم عراقی در ایام دفاع مقدس و فتوای تحریم توتون و تنباکو توسط میرزا محمدتقی شیرازی در زمان ناصرالدین شاه اشاره کرد.

وی در ادامه مطالب خود به دیگر محورهای «معنویت» در زمان جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: از جمله اموری مانند نقش های روحانیت در «پشتیبانی از جنگ»، «مسئولیت و مدیریت در جنگ »، «فرماندهی هم در رده های پایین و هم در سطوح بالا»، «نقش تخصصی روحانیت در استفاده از ابزار های جنگی»، «نقش تبلیغی»، «نقش روحانیون رزمی» و «نقش روحانیون رزمی و تبلیغی» از محورهای «معنویت» در زمان جنگ تحمیلی می باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در زمان فعلی نیز دشمن از اقدامات خصمانه خود دست بر نداشته است، اما باید توجه کرد که ابزار او متفاوت شده است و فعالیت در این عرصه نسبت به ایام دفاع مقدس به مراتب سخت تر می باشد. اگر امروزه می بینیم که ملت همچنان به انقلاب و آرمان های آن وفادر هستند همین نقش روحانیت در جامعه می باشد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.