رفتن به محتوای اصلی
به همت مرکز آموزش‌های کاربردی

اردوی آموزشی و زیارتی طلاب خواهر شهرستان اندیکا استان خوزستان در مشهد برگزار شد

تاریخ انتشار:
به همت مرکز آموزش‌های کاربردی معاونت فرهنگی و تبلیغی اردوی آموزشی و زیارتی طلاب خواهر شهرستان اندیکا استان خوزستان در مشهد برگزار شد
اردوی آموزشی و زیارتی طلاب خواهر شهرستان اندیکا استان خوزستان

به گزارش خبرنگار بلاغ، سیدمحمد علیزاده موسوی رئیس اداره آموزش استان ها مرکز آموزش های کاربردی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی از برگزاری اردوی آموزشی و زیارتی با حضور 41 نفر از طلاب خواهر شهرستان اندیکا استان خوزستان در شهر مقدس مشهد خبر داد.


رئیس اداره آموزش استانها مرکز آموزش‌های کاربردی گفت: شرکت کنندگان در اردو ضمن بهره مندی از آستان ملکوتی و روح افزای علی بن موسی الرضا علیه السلام در برنامه هایی همچون حلقه های دوستانه، بازدید از موزه مرکزی حرم مطهر، حضور در مهانسرای حضرتی جهت صرف شام و محفل اشک و... شرکت کردند.

علیزاده موسوی اظهار داشت: بر اساس رویکرد مساله محوری دفتر تبلیغات اسلامی، یکی از وظایف مهم مرکز آموزش های کاربردی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر مقابله با آسیب های اجتماعی است که متاسفانه امروزه گریبان گیر جامعه شده است در این راستا اقداماتی در سطح کشور توسط مرکز صورت گرفته که اردوی مذکور نیز با همین هدف برنامه ریزی و برگزار گردید.

وی بیان کرد: تاثیرات منفی آسیب های اجتماعی، ما را بر آن داشته تا با ارائه راهکار های  روانشناختانه و علوم اجتماعی به کاهش این آسیب ها بپردازیم. پس از برگزاری جلسات متعدد و دعوت از اساتید مختلف به این نتیجه رسیدیم آنچه که می‌تواند موجب کاهش آمار آسیب های اجتماعی شود و وظیفه و رسالت ذاتی نهادهای حوزوی نیز است، تعمیق باور های دینی و رفع شبهات اعتقادی مردم است این طریق باعث ایجاد همبستگی اجتماعی، معنا بخشی به زندگی، تزکیه نفس و تقویت قدرت اراده، حمایت معنوی می‌شود. 

رئیس اداره آموزش استانها مرکز آموزش‌های کاربردی تصریح کرد: این باور ها با تولید معنا و ایجاد نظام کنترلی درونی در افراد کمک شایانی در ایصال به مطلوب می کند. در این دوره تلاش شد تا راهکارهای تاثیر باورهای دینی بر کاهش آسیب های اجتماعی از قبیل خودکشی، طلاق، اعتیاد و... واکاوی و بررسی شود.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.