رفتن به محتوای اصلی
حجت الاسلام و المسلمین هادی بیان کرد:

ضرورت کسب مهارت در حل مسائل مرتبط با امور خانواده

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام هادی در اولین جلسه از سلسله کارگاه‌های مهارت‌های زندگی اظهار داشت: اینکه بگوئیم گذر زمان مشکلات را حل می کند حرف صحیحی نبوده بلکه در بعضی از موارد، گذر زمان باعث می شود مشکلات مرتبط با موضوع خانواده بیشتر و سختر نیز گردد.
مهدی هادی

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام مهدی هادی کارشناس و مشاور در امور مسائل خانواده در اولین جلسه از سلسله کارگاه‌های مهارت‌های زندگی که به همت مرکز آموزش های کاربردی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در سالن همایش های غدیر برگزار گردید در خصوص موضوع «حل مسئله» مطالبی را بیان کرد.

حجت الاسلام هادی اظهار داشت: دانش و مهارت با تلاش به دست می آید، می توان دانش را با مطالعه و مهارت را با تمرین کسب نمود. خداوند متعال مومن قوی و با اراده را از مومن ضعیف بیشتر دوست می دارد. در بخش های پایانی دعای کمیل از خداوند متعال در خواست می کنیم که «قَوِّ عَلى‌ خِدمَتِکَ‌ جَوارِحی‌ وَ اشدُد عَلَى العَزیمَةِ جَوانِحی‌»؛ پروردگارا! جوارح ما را، جسم ما را، بدن ما را، برای انجام خدمات لازم قوی کن، عزم ما را هم راسخ کن.

این کارشناس خانواده بیان کرد: عنوان «حل مسئله» که از مهارت های مرتبط با «درست زندگی کردن» می باشد در گام نخست مهارت ها قرار دارد، اولین گام در بحث مهارت ها «خودآگاهی» است.

حجت الاسلام هادی تصریح کرد: اینکه بگوئیم گذر زمان مشکلات را حل می کند حرف صحیحی نبوده بلکه در بعضی از موارد، گذر زمان باعث می شود مشکلات مرتبط با موضوع خانواده بیشتر و سختر نیز گردد. در مشاوره خانواده برای افراد بالای 50 سال یک سختی های ویژه ای مشاهده می شود که این سختی ها در ارائه مشاوره به جوان ها کمتر دیده خواهد شد.

این متخصص روانشناس خاطر نشان کرد: افراد مختلف در مواجهه با مشکلات، رفتار های گوناگونی مانند «زمینگیر شدن»، «فرار و اجتناب»، «واکنش هیجانی» و «حل مشکل » از خود نشان می دهند. نباید گذاشت مشکلات در زندگی و خانواده رسوخ نماید و در همان لحظات ابتدایی وقوع آن، باید به فکر چاره و حل آن برآئیم. نگه داشتن مشکل و بی تفاوتی نسبت به آن عواقب خطرناکی را به دنبال خواهد داشت.

وی بیان کرد: برای حل یک مسئله توجه به مواردی چون «شناخت مسئله»، «تولید راه حل»، «ارزیابی راه حل ها»، «انتخاب و اجرای راه حل» و «ارزیابی نهایی» ضروری می باشد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.