رفتن به محتوای اصلی
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تاکید کرد؛

مجمع نمایندگان طلاب می تواند حلقه وصل بین دستگاه های متولی امر تبلیغ باشد

تاریخ انتشار:
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان طلاب اظهار داشت: در زمان فعلی سه نهاد دفتر تبلیغات اسلامی، معاونت تبلیغ حوزه و سازمان تبلیغات اسلامی متولی امر تبلیغ می باشند، مجمع نمایندگان طلاب و کمیسیون تبلیغ با ارائه برنامه هایی در خصوص هم افزایی و همکاری هر چه بیشتر بین مجموعه ها می تواند نقش یک حلقه اتصال بین نهاد های متولی امر تبلیغ ومبلغان فعال را ایفا نماید.
حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد

به گزارش خبرنگار بلاغ، رئیس و اعضای مجمع نمایندگان طلاب صبح روز شنبه 21 مهر 1403 با حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد به بیان ظرفیت های دفتر تبلیغات اسلامی پرداخت و بیان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به عنوان اولین نهاد فرهنگی پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به دستور حضرت امام خمینی(ره) با هدف آموزش، توانمند سازی و اعزام مبلغان تاسیس شد.

وی افزود: با توجه به اساس نامه دفتر تبلیغات اسلامی، دو ماموریت کلان بر عهده این مجموعه بوده که ماموریت اول «تبلیغ و ترویج معارف انقلابی و اسلامی» و ماموریت دوم «تولید علوم دینی، انسانی و اسلامی» است، لذا فعالیت دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام، پژوهشگاه، مدرسه معصومیه و موسسه امام رضا علیه السلام ذیل همین ماموریت دوم می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد اظهار داشت: صرف بخش اعزام مبلغ از وظایف معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی نبوده بلکه چهار مجموعه «مرکز آموزش های کاربردی»، «اداره کل تبلیغ تخصصی»، «گروه تولید و محتوا» و «اداره کل تبلیغ عمومی» در ذیل معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی مشغول به فعالیت می باشند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: در کنار بخش اعزام مبلغان، نزدیک به 900 گروه تبلیغی از سوی این معاونت، مجوز فعالیت دریافت نموده اند و در مناسبت های تبلیغی مانند، ماه محرم، ماه مبارک رمضان، تابستان، ایام فاطمیه و ...، به امر مقدس تبلیغ مشغول می باشند.

وی در ادامه به بیان معرفی دیگر مجموعه های ذیل معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی پرداخت و گفت: در اداره کل تبلیغ تخصصی مبلغانی که در کنار تحصیلات حوزوی خود دارای مدارک دانشگاهی مرتبط با فعالیت های مورد نیاز می باشند، جذب، سازماندهی و به جوامع هدف در موضوعاتی چون «اخلاق و تربیت»، «اندیشه سیاسی»، «پیشگیری از اعتیاد»، «تبلیغ بالینی»، «تبلیغ دانش‌آموزی و تربیت محور»، «تبلیغ ویژه زندان»، «تحکیم خانواده ، مشاوره و مهارت های زندگی» و 40 عنوان رشته دیگر اعزام می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد مساله ارتقاء سطح دانش و مهارتی مبلغان را امری مهم برشمرد و افزود: مرکز آموزش های کاربردی از دیگر بخش های معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بوده که سالانه دوره های متعددی با هدف ارتقاء سطح علمی و مهارتی مبلغان و فعالان فرهنگی در سراسر کشور به صورت حضوری و مجازی برگزار می نماید.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: در چند سال گذشته با پیگیری و حمایت های دفتر رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور شهید حضرت آیت الله رئیسی مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی کمتر با مسائل کمبود بودجه مواجه گردید و این امر موجب شد تا فعالیت های این نهاد هم از لحاظ کیفی و هم کمی رشد قابل توجهی داشته باشد.

وی گفت: در زمان فعلی سه نهاد؛ دفتر تبلیغات اسلامی، معاونت تبلیغ حوزه و سازمان تبلیغات اسلامی متولی امر تبلیغ می باشند، مجمع نمایندگان طلاب و کمیسیون تبلیغ با ارائه برنامه هایی در خصوص هم افزایی و همکاری هر چه بیشتر بین مجموعه ها و مبلغان فعال می تواند نقش یک حلقه اتصال را ایفا نماید.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.