محتوای تبلیغی در عرصه اقتصاد مقاومتی تهیه و ارائه شود
به گزارش بلاغ به نقل از رسا،حجت الاسلام سعید روستا آزاد، معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی عصر چهارشنبه در همایش ملی «نقش جامعه نخبگانی حوزه های علمیه در تحقق اقتصاد مقاومتی» که در سالن همایش های غدیر در قم برگزار شد، بر لزوم تهیه محتوای تبلیغ در عرصه اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و اظهار داشت: اگر مراکز علوم حوزوی بتوانند محتواهایی را برای اقتصاد مقاومتی آماده کنند، می تواند در راستای آموزش مبلغان کارگشا باشد.
وی با بیان اینکه اگر مجموعه های فرهنگی و ترویجی در سه حوزه بتوانند فعال بوده و طلاب را مجهز کنند، خواهیم توانست در حد توان خود مؤثر واقع شویم، تصریح کرد: با توجه به این که بعد از انقلاب جمعیت حوزه رشد یافته، اما میزان دسترسی مردم به طلاب رشد نکرده کرد.
حجت الاسلام روستا آزاد درباره نیاز نسبت به اهتمام در فرهنگ کار گفت: بخشی از مشکل به این بر می گردد که اهتمام به فرهنگ کار، تلاش و تبلیغ که نیازمند زحمت است، را نداریم و اکنون مکان های زیادی است که احکام اولیه را نمی دانند؛ نه تنها باید فرهنگ کار را به مردم بگوییم، بلکه این مسأله در میان حوزویان و دانشگاهیان نیز کم است که به دنبال کار کم زحمت می گردیم و اگر این طور باشیم، بقیه نیز الگوگیری می کنند.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامیی یادآور شد: برای فرهنگ سازی ابتدا باید خودمان عمل کنیم و در ادامه عملکرد مردم را بخواهیم؛ مشکل دیگر در تحقق افتصاد مقاومتی، گرایش به مصرف و تجمل گرایی است؛ دستگاه های دولتی و صدا وسیما چه مقدار افکار مردم را به این مسأله سوق می دهند.
وی با اشاره به نقش تأثیرگذار مبلغان در تحقق اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: هر چه به این سمت پیش برویم، اقتصاد مقاومتی، اقتصاد کاملا غیرمقاومتی را پیش خواهیم گرفت و این مسأله جای کار دارد که مبلغان می توانند در این عرصه مؤثر باشند.
حجت الاسلام روستا آزاد نداشتن روحیه کار جمعی را از دیگر مشکلات در اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و اظهار داشت: شاید بتوان گفت این معضل در بین تحصیل کرده ها بیشتر باشد؛ اگر مجموعه های فکری خصوصا مجموعه های اقتصادی بسته های کاربردی را آماده و در اختیار طلاب قرار دهند و مراکز آموزش مروج چنین فکری، به این بحث تن داده، عمل و ترویج کنند و این سیاست ها نهادینه شود، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
افزودن دیدگاه جدید