گروههای تبلیغی براساس نیازسنجی جامعه آموزش می بینند
به گزارش بلاغ به نقل از حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سعید روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم دیشب در دیدار جمعی از گروههای تبلیغی با رئیس مرکز خدمات با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره نسبت به حمایت از ظرفیتهای خودجوش مردمی تأکید داشتهاند، گفت: یکی از بهترین ظرفیتهای خودجوش مردمی ظرفیتهایی است که توسط طلاب با انگیزه و مبلغان اداره میشود که نام آن را گروههای تبلیغی گذاشتهایم.
وی بیان کرد: گروههای تبلیغی در مناطق مختلف کشور پیگیر، دلسوزانه، باصداقت و باعلاقه بسیار به فعالیت میپردازند و ظرفیت بسیار بزرگی را برای نظام و حوزه فراهم کردهاند و ما وظیفهداریم که از این گروهها حمایت کنیم که روز به روز گستردهتر شوند و نظام اسلامی از برکات آنها استفاده کند.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی نیازسنجی در تبلیغ را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: عدم نیازسنجی مناسب موجب میشود که توزیع مناسبی در کشور صورت نگیرد و مبلغان بر اساس نیاز منطقه آموزش نبینند.
وی ابراز داشت: با فعال شدن گروههای تبلیغی مشکل نیازسنجی در بحث تبلیغ رفع شده است به این دلیل که هر گروه تبلیغی مشکلات منطقه خود را میشناسد و توزیعی که انجام میدهد مناسب است و بر اساس همین نیازها آموزشهای لازم را میبیند.
حجت الاسلام و المسلمین روستاآزاد ادامه داد: گروههای تبلیغی در کل کشور توزیع میشوند و در بدنه جامعه و در بین مردم حضور دارند و از نزدیک با مشکلات مردم آشنا میشوند و میتوانند به عنوان یک مرکز رصد مورد استفاده قرار گیرند.
وی تبلیغ تربیت محور را مورد تأکید قرار داد و گفت: تبلیغ مؤثر نیازمند این است که تعدادی از نوجوانان و جوانان به صورت مستمر تحت پوشش مبلغ قرار گیرند تا کار تبلیغی و تربیتی مناسبی انجام شود، ولی تبلیغ با مدت زمان کم نمیتواند تأثیر بسیاری داشته باشد.
افزودن دیدگاه جدید