رفتن به محتوای اصلی
با حمایت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

تولید مستند "مردی با سلاح کلمات " به تهیه کنندگی و کارگردانی حسین احمدی

تاریخ انتشار:
مستند "مردی با سلاح کلمات" به تهیه کنندگی و کارگردانی" حسین احمدی " سرگروه گروه تبلیغ رسانه‌ای دریچه، با موفقیت تولید شد.
تولید مستند "مردی با سلاح کلمات "

حسین احمدی، طلبه سطح سه و فارغ التحصیل رشته تولید سیما در دانشکده صدا و سیما قم و سرپرست گروه تبلیغی دریچه در گفتگو با خبرنگار بلاغ، بیان داشت: مستند "مردی با سلاح کلمات" زندگی سیاسی رهبر شیعیان عربستان "شیخ نمرباقر النمر" را به تصویر می­‌کشد.
سرگروه گروه تبلیغ رسانه‌ای دریچه، مبارزات شیخ نمر را این چنین بیان کرد: "شیخ نمر" مبارزات سیاسی­اش را از 21 سالگی شروع کرده است. آن سالها یعنی 1400 قمری ساکنان مناطق شرقی عربستان علیه استبداد و تبعیض حاکم برآنها انتفاضه 1400 را شکل می‌­دهند که البته خیلی زود سرکوب می­‌شوند. شرکت ­کنندگان در این تظاهرات، این انتفاضه را الهام گرفته از انقلاب اسلامی می دانند.  نمر جوان نیز در خلال این قیام از ناحیه پا مجروح می­شود. شیخ برای معالجه جراحتش و خفقان حاکم بر فضای عربستان تصمیم می‌­گیرد به ایران سفر کند تا انقلاب اسلامی را از نزدیک ببیند، سفر او در سال 1358 شمسی یعنی یک سال پس از پیروزی انقلاب‌ اسلامی رقم می­‌خورد، این سفر آغاز زندگی پر فراز و نشیب سیاسی اوست.
وی افزود: شیخ نمر را به سخنرانی­های آتشینش علیه ال سعود می‌­شناسند آن هم در فضایی که کوچک‌­ترین انتقاد سریعا منجر به اعدام می شود، شجاعت و روحیه انقلابی این شخصیت در اوج استبداد حاکم در عربستان سعودی بسیار ستودنی است، این شجاعت برگرفته از انقلاب اسلامی و تاثیر از شخصیت حضرت امام (ره) است.
حسین احمدی از مهمترین و بارزترین ویژگی شیخ نمر، دست نبردن به اسلحه دانست و گفت: در مبارزات سیاسی­‌اش هیچگاه دست به اسلحه نبرده است و به هوادارانش نیز چنین اجازه­ای نداده است، این مطلب را بارها در سخنرانی­‌هایش نیز صراحتا بیان کرده است. اسم مستند نیز از همین ویژگی ایشان الهام گرفته شده است.
وی با اشاره پروسه یک ساله تولید این مستند افزود: اکثر این زمان، صرف مرحله پیش تولید شد. پیدا کردن دوستان این شخصیت در زمان تحصیل در ایران و سوریه و هم‌رزمانش در فعالیت فرهنگی و سیاسی در قطیف و عوامیه با توجه به حساسیت­‌های سیاسی و تحت تعقیب قرار گرفتن این افراد توسط ال سعود کار دشواری بود. بسیاری افراد و حتی مؤسسات و ارگان‌ها به همین دلیل راضی به همکاری با ما نشدند.
حسین احمدی از تمامی عوامل و دوستانی که در تهیه و تولید این مستند همراهی کردند، خصوصا دوستان در واحد تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی و مرکز رسانه ای "عهد" تشکر کرد.
وی همچنین افزود: مستند "مردی با سلاح کلمات" با حمایت دفتر تبلیغات اسلامی و مرکز رسانه­ای عهد تولید شده است . برخی از عوامل اصلی این مستند عبارتند از تهیه کننده و کارگردان: حسین احمدی، مشاور و ناظر پروژه: سیدرائد امیری تهرانی، نویسنده: مصطفی نیک­زاد، گوینده: داوود نماینده، مدیر تولید: سید امید ساداتی، پژوهش: مرتضی طاهری، مجتبی انتظاری، تصویر و نور: احمد خلیلا اول، سلمان صحافی، محمود احمدی، تدوین:حسین احمدی، حسین شاهیان، گرافیک: حسین شاهیان، دستیار تهیه: مهدی قنبری، دستیار کارگردان: عباس زارعی نام برد.
حسین احمدی در آخر بیان داشت: این مستند اکنون به مرحله نهایی رسیده و بزودی از شبکه های سراسری پخش خواهد شد.

 

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.