خلاقیت و نوآوری، عنصری تاثیر گذار در فعالیت های تبلیغی خواهد بود
به گزارش خبرنگار بلاغ، جلسه تبیین ظرفیت های اداره کل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با حضور مدیر کل تبلیغ عمومی و رئیس مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق، در سالن شهید سلیمانی برگزار شد.
در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین یحیی کمال مدیرکل تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشت: موضوع خلاقیت، نوآوری و ابتکار در عرصه فعالیت های تبلیغی یکی از مهمترین عناصر تاثیرگذار در امر تبلیغ دین می باشد و خلاقیت در بکارگیری قالب های جدید تبلیغی و بهره گیری از ابزارهای نوین، فعالیت های تبلیغی موفق تری را به دنبال خواهد داشت.
وی در ادامه مطالب خود به لزوم خلاقیت و نوآوری در برگزاری فعالیت های فرهنگی و تبلیغی اشاره کرد و افزود: اگر مبلغ بخواهد فعالیت تبلیغی او در میان مخاطبان تاثیر بگذارد باید از شیوه های تبلیغی کلیشه ای و سنتی کم فایده فاصله بگیرد و به سمت راه های خلاقانه و نوآورانه برود.
مدیرکل تبلیغ عمومی بیان کرد: تشکیل گروه های تبلیغی اولین گام در جهت به روز شدن فعالیت های تبلیغی و تغییر روش های قدیمی و کم اثر بود. گام دوم در تحول فعالیت تبلیغی و بالا بردن اثربخشی آن؛ آموزش گروه های تبلیغی در زمینه های مهارتی و علمی بوده که تا کنون به فضل الهی این کار با قوت صورت گرفته و در حال انجام نیز می باشد.
حجت الاسلام و المسلمین کمال، تاسیس مرکز ملی نوآوری و خلاقیت را امری ارزشمند برشمرد و گفت: ایجاد مرکز ملی نوآوری و خلاقیت یک امر مورد نیاز و ارزشمندی است که می تواند کمکهای شایانی را در زمینه عملی شدن ایده های ناب و خلاق مبلغان و طلاب سراسر کشور داشته باشد.
وی در ادامه بیان کرد: هم اکنون با توجه به شرایط بد اقتصادی و معیشتی مبلغان، شاهد کمرنگ شدن فعالیت های تبلیغی می باشیم و تعداد قابل توجهی از مبلغان توانمند برای امرار معاش و تامین هزینه های زندگی، فعالیت های تبلیغی خود را کاهش داده و جذب نهاد ها و ادارات شده اند تا بتوانند مخارج زندگی خود را تامین نمایند و این موضوع باعث کاهش مبلغان فعال، توانمند در جامعه خواهد شد.
مدیرکل تبلیغ عمومی اظهار داشت: برای تداوم حضور مبلغان توانمند در عرصه تبلیغ و رفع مشکل اقتصادی آنان و همچنین بیشتر شدن فعالیت های فرهنگی خلاقانه، باید مبلغان مورد حمایت قرار گیرند و نیز بتوانیم کسب و کار پایدار و متناسب با فعالیت های فرهنگی و تبلیغی آنان ایجاد نمائیم. این که چنین کسب و کاری به چه شکل باشد و چگونه صورت گیرد را می توانیم از ایده هایی که در مرکز ملی نوآوری و خلاقیت ثبت شده و می شود بهره بگیریم.
حجت الاسلام و المسلمین کمال به اهمیت استمرار فعالیت های تبلیغی و بکارگیری شیوه های جدید در این زمینه اشاره کرد و گفت: طرح و برنامه نویسی، همچنین داشتن ایده های جدید و خلاق در امر تبلیغ یک امر ضروری می باشد که باید به آن توجه کرد.
وی در خاتمه مباحث خود بیان کرد: مرکز ملی نوآوری و رشد باید در دو جهت نسبت به مبلغان و تبلیغ، فعالیت های خود را سامان دهد؛ جهت اول قضاوت و داوری نسبت به ایده های جدید و نو تبلیغی مبلغان و حمایت از آنان و جهت دو آنکه به منظور ایجاد رویکرد خلاق و نوآورانه در مبلغان و گروه های تبلیغی دوره های آموزشی خاصی را برگزار نماید.
افزودن دیدگاه جدید