ضرورت تسهیل در عرصه توزیع و توسعه محصولات فرهنگی و دینی
به گزارش خبرنگار بلاغ، دومین جلسه از سلسله نشست های راویان مکتب حسینی ویژه مبلغان اعزامی ماه محرم به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، صبح امروز دوشنبه 19 تیرماه 1402 در سالن همایش های غدیر برگزار شد.
در ابتدای این نشست حجت الاسلام والمسلمین قمی اظهار داشت: رسالت تبلیغ و تبیین اگر آنگونه که باید صورت می گرفت، امیرمومنان حضرت علی علیه السلام در دوران امامت خود مظلوم و غریب نمی ماند.
وی در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی، جامعه کنونی ایران را درگیر یک نوع جنگ پیچیده و همه جانه می دانند که این جنگ به تعبیر ایشان «جنگ تبلیغاتی» بوده که تنها علاج آن جهان تبیین می باشد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور بیان کرد: در خصوص موضوع جهاد تبیین، رهبر معظم انقلاب بیش 200 مرتبه در جلسات مختلف به آن اشاره کرده اند که نشانگر اهمیت این موضوع می باشد. باید توجه کرد که سرمداران جهاد تبیین مبلغان دینی هستند.
حجت الاسلام والمسلمین قمی مناسک و محافل مذهبی و همچنین عمل به دستورات اسلام را عامل وحدت در کشور برشمرد و گفت: اینکه گفته می شود عمل به تمامی دستورات الهی و برگزاری محافل دینی باعث تفرقه در کشور می شود حرف ناصحیحی بوده و باید بیان کرد این موارد نه تنها ایجاد تفرقه نمی کند بلکه عامل وحدت در کشور می باشد. برگزاری جشن 10 کیلومتری غدیر در تهران و دیگر برنامه های شادی در روز عید غدیر در سراسر کشور شاهد بر این مدعی می باشد.
وی در ادامه بر ضرورت موضوع مخاطب شناسی در امر تبلیغ اشاره کرد و افزود: مخاطب شناسی در امر تبلیغ یکی از عوامل موفقیت در عرصه تبلیغ می باشد. تمام حجمه های دشمن در ایام اخیر این بوده که در قالب ایجاد شایعه و دروغ به مسئولین کشور القا کند که مردم دیگر پای کار انقلاب و اسلام نخواهند بود اما با توجه و شناختن مردم عزیز کشور ایران در می یابیم که عموم افراد جامعه همچنان پایبند به آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می باشند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور نا امید کردن افراد جامعه را مهمترین اقدام دشمن در جنگ ترکیبی پیش رو دانست و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم ایجاد و تقویت امید در جامعه را اصلی ترین راه حل در مواجهه با اقدامات دشمن در ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرده اند.
حجت الاسلام والمسلمین قمی گفت: یک مبلغ موفق مبلغی است که جریان تبلیغ را توسعه و تعمیق دهد بدین معنا که امر تبلیغ منحصر در قشر روحانیت نباشد بلکه مدیریت تبلیغ در دست مبلغ بوده و از ظرفیت و نیروهای مردمی برای فعالیت های تبلیغی استفاده نماید.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: محصولات بسیاری در راستای نشر معارف دینی و فرهنگی تولید شده است اما این محصولات در جریان تبلیغ قرار نگرفته و عموم مردم از آن خبر ندارند.
افزودن دیدگاه جدید