رفتن به محتوای اصلی
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تاکید کرد؛

لزوم استخراج نظام مسائل در پیشبرد اهداف گروه های تبلیغی توسط خود مبلغان

تاریخ انتشار:
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: برای پشبرد اهداف در حوزه های مرتبط با گروه های تبلیغی در ابتدا باید نظام مسائل مرتبط با آن احصا و اسخراج شود و در گام بعد با هم فکری و هم اندیشی توسط خود مبلغان در جهت حل آن مسائل اقدام گردد.
لزوم استخراج نظام مسائل در پیشبرد اهداف گروه های تبلیغی توسط خود مبلغان

به گزارش خبرنگار بلاغ، جلسه هم اندیشی رؤسا و دبیران شورای هماهنگی گروه های تبلیغی کل کشور با حضور حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سالن رضوان برگزار گردید.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد در ابتدای مطالب خود ضمن گرامیداشت مقام شهدای خدمت آیت الله رئیسی و همراهانش، این حادثه را موجب ناراحتی و سوگ مردم ایران، منطقه و مسلمانان جهان برشمرد و گفت: امیدواریم خداوند متعال که بهترین جبران کننده است این حادثه را برای رهبر معظم انقلاب و ملت ایران و تمامی آزادگانی که دل به آرمان های انقلاب اسلامی داده اند جبران نماید.

وی در ادامه افزود: این شهدا عزیز مصداقی روشن از آیه شریفه «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا» می باشند. خیلی از شعارها و آرمان ها انقلاب که در گذر زمان گرد غبار فراموشی بر روی آن ایجاد شده بود، توسط شهید بزرگوار آیت الله رئیسی و دیگر شهدای راه خدمت، مورد بازخوانی و احیا گردید. در دوران کم الگویی و نبود نمونه های بارز و روشن، این شهدای خدمت بودند که حجت خداوند برای مسئولان و همچنین مبلغان قرار گرفتند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در بخش دیگر از سخنان خود از زحمات و فعالیت های مستمر رؤسا و دبیران شورای هماهنگی گروه های تبلیغی تشکر کرد و اظهار داشت: هر مقدار تلاش ها به سمت حمایت و انسجام بخشی مجموعه های طلبگی سوق داده شود قطعا در رسیدن به اهداف موفق تر خواهیم بود. 

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد بیان کرد: رهبر معظم انقلاب، «تهیّه‌ی موادّ تبلیغیِ به‌روز»، «تنظیم شیوه‌های اثرگذار تبلیغی» و «تربیت مبلّغ» را سه وظیفه اصلی کانون های عظیم حوزوی برشمردند. شاید بتوان گفت کانون تبلیغی مورد نظر ایشان شکل مترقی تر و کامل تری از گروه های تبلیغی باشد و رویکرد نهادهای تبلیغی به جای تصدی گری باید به تسهیل گری و بستر سازی برای مجموعه هایی که بتوانند در عرصه تبلیغ نقش آفرینی بکنند، تغییر یابد.

وی تصریح کرد: با توجه به تحول در جامعه، مخاطب و نظام فکری او؛ حلقه مفقوده بین مبلغ و مخاطب نبود محتوای کاربردی بوده و مناسب است با هماهنگی و نظارت مدیرکل محترم تبلیغ عمومی، بخشی از ظرفیت گروه های تبلیغی در جهت «تهیه محتوا» استفاده گردد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: برای پشبرد اهداف در حوزه های مرتبط با گروه های تبلیغی در ابتدا باید نظام مسائل مرتبط با آن احصا و اسخراج شود و در گام بعد با هم فکری و هم اندیشی توسط خود مبلغان در جهت حل آن مسائل اقدام گردد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.