رفتن به محتوای اصلی
با هدف آشنایی با فرایند اعزام؛

نشست توجیهی مبلغان جدیدالورود برگزار گردید

تاریخ انتشار:
معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، نشست توجیهی مبلغان جدیدالورود را با هدف آشنایی با فرایند اعزام برگزار نمود.
نشست توجیهی مبلغان جدیدالورود

به گزارش خبرنگار بلاغ، به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نشست توجیهی مبلغان جدیدالورود با هدف آشنایی با فرایند اعزام، صبح امروز دوشنبه 11تیرماه 1403 در سالن همایش های غدیر برگزار شد.

گفتنی است در این نشست توجیهی حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی جمشیدی از مبلغان تخصصی اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی و رئیس مرکز مشاوره اسلامی صدرا به ارائه موضوعاتی چون «ارتباط موثر»، «مهندسی رفتار»، «روانشناسی جذب»، «مخاطب شناسی»، «مدیریت روابط تبلیغی» و «تصویرسازی ذهنی» پرداخت. 

حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی اظهار داشت:اگر یک فرد از لحاظ کلامی و غیر کلامی، موضوع «مهندسی رفتار» را رعایت نماید به این معنا که در لحظه به لحظه فضای ارتباطی خود با مخاطب تلاش نماید تا نیاز های او را برآورده سازد قطعا یک ارتباط موثر خواهد داشت.

وی با اشاره به روایتی از امیرمومنان «مَن لانَت كَلِمَتُهُ وَجَبَت مَحَبَّتُهُ» افزود: نیاز به احترام، محبت، تایید، قدردانی و تشکر، امنیت و آرامش از جمله نیازهای متعالی هر انسان بوده که اگر مبلغان به این موارد توجه ویژه نمایند باعث می شود تا مخاطب او از ایشان حرف شنوی داشته باشد. البته افراط و تفریط در برآورده ساختن نیازهای متعالی مخاطب در فضای ارتباطاتی اثر تخریبی داشته و باعث قطع رابطه نیز می گردد.

رئیس مرکز مشاوره اسلامی صدرا بیان کرد: ارتباط موثر یک ارتباط اکتسابی است، لذا کسب مهارت های لازم کلامی و غیرکلامی در برقراری ارتباط مورد نظر از ضروریات امر تبلیغ می باشد.

شایان ذکر است در ادامه این جلسه نکات مربوط به معرفی سامانه سمتا و بخش های پرکاربرد آن و فرآیند اعزام و نحوه ثبت درخواست، دریافت حکم و همچنین گزارش دهی فعالیت های ایام تبلیغی توسط مهندس علیرضا سعادتمند رئیس اداره فناوری اطلاعات معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی صورت گرفت.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.