رفتن به محتوای اصلی
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:

گرامیداشت ایام دفاع مقدس مصداق بارزی از آیه «وَذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ» است

تاریخ انتشار:
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: گرامیداشت ایام دفاع مقدس مصداق بارزی از آیه «وَذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ» است و یاد کردن از ایام الهی را می توان نوعی تعظیم شعار الهی دانست.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در یادواره «مبلغان مجاهد» که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، در سالن همایش های غدیر برگزار شد ضمن تبریک ایام ولادت پیامبر رحمت و امام صادق علیهماالسلام، هدف از برگزاری این جلسه را تعظیم شعار الهی برشمرد و بیان کرد: گرامیداشت ایام دفاع مقدس، مصداق بارزی از آیه «وَذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ» است و یاد کردن از ایام الهی را می توان نوعی تعظیم شعار الهی دانست.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی افزود: همه روز و شب ها ایام خدا هستند، اما ذات اقدس اله در بعضی از ایام یک لطف و عنایت خاص بر بندگان دارد و این عظمت ایام، تا آنجایی پیش می رود که خدواند متعال در آیه 5 سوره ابراهیم «وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَى بِآيَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَكَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ» امر به تذکر و یادآوری ایام الله می کند. ایام دفاع مقدس ایام تبلور و بروز رحمت الهی است، ایام تبلور خداخواهی و تبعیت ملت از ولی فقیه، بروز توجه به وطن و تمامیت ارضی می باشد.

وی در ادامه مطالب خود به آمار حضور و تعداد شهدای روحانیت اشاره کرد و گفت: از تعداد  40 هزار نفر حوزویان در ایام دفاع مقدس حدود نیمی از حوزویان در جنگ مشارکت داشته اند. طبق آمار 11درصد از مبلغانی که در جبهه ها حضور داشتند به شهادت رسیده اند که نسبت شهدا در اقشار مختلف در هر  1000 نفر رزمنده، 10 شهید بوده اما در قشر روحانیت در هر 1000 نفر، 110 شهید گلگون کفن می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد دفتر تبلیغات را به عنوان اولین نهاد اعزام کننده مبلغان به جبهه های نبرد حق علیه باطل دانست و اظهار داشت: در ایام دفاع مقدس بیش از 7500 پرونده رزمی و تبلیغی در دفتر تبلیغات اسلامی برای طلاب تشکیل گردید و از مجموع 96 هزار حکم اعزام روحانیون به جبهه، 34 هزار 500 حکم تبلیغی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی صادر گردیده است و تعداد 913 نفر از مبلغان اعزامی از سوی این مجموعه به جبهه های نبرد حق علیه باطل، به درجه رفیع شهادت نائل شده اند.

وی ابراز کرد: نقش دفتر تبلیغات اسلامی فقط به حضور در ایام دفاع مقدس ختم نشده و هم اکنون نیز مبلغان جانباز، ایثار گر و بسیجی، در قالب گروه های تبلیغ عمومی و تخصصی در عرصه گرامیداشت دفاع مقدس و تبیین زوایای گوناگون آن به فعالیت های تبلیغی مشغول هستند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.