رفتن به محتوای اصلی
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی تاکید کرد؛

توجه به سیاست گذاری مناسب و مدیریت فرهنگی کارآمد در فعالیت های تبلیغی

تاریخ انتشار:
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: توجه به دو امر «سیاست گذاری فرهنگی مناسب» و «مدیریت فرهنگی کارآمد» از امور مهم و حائز اهمیت در افزایش بهره وری مراکز فرهنگی بوده و تعامل این دو اصل می تواند ضامن موفقیت در فعالیت ها گردد.
واعظی نشست هم اندیشی مدیران فرهنگی و تبلیغی

به گزارش خبرنگار بلاغ، نشست هم اندیشی مدیران فرهنگی و تبلیغی شعب و نمایندگی های دفتر تبلیغات اسلامی با حضور حجت الاسلام والمسلمین حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم صبح امروز چهارشنبه 7 مرداد 1403در سالن جلسات مرکز همایش های غدیر برگزار گردید.

حجت الاسلام واعظی در ابتدای مطالب خود از زحمات مدیران فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تقدیر و تشکر نمود و اظهار داشت: معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خوشبختانه از بخش های پر نشاط و زنده مجموعه بوده که این امر حاصل تلاش معاون محترم حجت الاسلام و المسلمین روستاآزاد می باشد. ایشان توانسته است با دو مولفه «استفاده از تجربه افراد کارآمد» و «بکارگیری نیروهای جوان و پرانگیزه» این امر مهم را جامعه عمل بپوشاند.

وی در ادامه، قطب های علمی و فرهنگی موجود در دفتر تبلیغات اسلامی را عامل افزایش فعالیت ها در این مجموعه برشمرد و افزود: در سال های اخیر با تلاش مضاعف همکاران و تاسیس قطب های علمی و فرهنگی در این نهاد شاهد مرجعیت دفتر تبلیغات اسلامی در محافل و مجامع ملی و بین المللی بوده ایم. معاونت فرهنگی و تبلیغی در کنار فعالیت های سنتی و مرسومی که دارد با پیوند و همکاری با قطب ها توانسته است فعالیت های خود را در راستای حل مسائل افزایش دهد. در مقابل نیز قطب های مذکور برای کنشگری در میدان عمل نیازمند این معاونت هستند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی در بخش دیگر سخنان خود بر دو نکته کلیدی در موفقیت مراکز و موسسات فرهنگی اشاره کرد و گفت: توجه به دو امر «سیاست گذاری فرهنگی مناسب» و «مدیریت فرهنگی کارآمد» از امور مهم و حائز اهمیت در افزایش بهره وری مراکز فرهنگی بوده و تعامل این دو اصل می تواند ضامن موفقیت در فعالیت ها گردد.

حجت الاسلام واعظی اظهار داشت: توجه به وجه شناختی از یک سو و توجه به وجه مهارتی از طرف دیگر نیازمند عنصر ایده پردازی، خلاقیت و نوآوری می باشد اگر این امر تحقق پیدا نکند فعالیت های ما به سمت و سوی کارهای کلیشه ای میل پیدا خواهد کرد.

وی بر ضرورت سیاست گذاری در فعالیت های جزئی در کنار پرداختن به مسائل کلان بخش های مختلف دفتر تبلیغات اسلامی تاکید کرد و اظهار داشت: ما همانطور که در مسائل کلان نیاز به سیاست گذاری صحیح هستیم به همان اندازه توجه به این امر در موارد جزئی نیز می تواند ما را به اهداف مورد نظر نزدیک نماید.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی گفت: عموم فعالیت و تاثیرگذاری مراکز فرهنگی و تبلیغی متوجه محیط های مذهبی می باشد این در حالی است که محیط های دیگر و مخاطبانی که از لحاظ ذائقه فرهنگی و سبک زندگی با افراد مذهبی متفاوت هستند نیز نیازمند فعالیت های فرهنگی مناسب بوده که این امر منوط به اتخاذ سه امر «تولید محتوای مناسب»، «تلاش در جهت انتقال پیام» و «استفاده از ابزارهای مناسب جهت انتقال محتوا» می باشد.

حجت الاسلام واعظی در بخش پایانی سخنان خود بر تلاش مضاعف و عدم توقف در موفقیت های بدست آمده اشاره کرد و اظهار داشت: به توفیق الهی تلاش های بسیاری در دفتر تبلیغات اسلامی صورت گرفته است اما باید توجه داشت که این فعالیت و موفقیت ها موجب نگردد تا یک رضایت مندی کاذب در خودمان حس نموده و در همان مرحله متوقف شویم.

گفتنی است در ابتدای این جلسه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در عرصه تبلیغ توسط حجت الاسلام و المسلمین روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی ارائه گردید.
 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.