رفتن به محتوای اصلی
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد:

تأکید بر جهاد تبیین و مقابله با جنگ رسانه‌ای در شرایط کنونی منطقه

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد بیان کرد: در موضوع سقوط دولت سوریه، گروه مسلحین قبل از اینکه اقدامی در زمینه تسخیر ارتش انجام دهد به تسخیر اذهان مردم توسط رسانه های قدرتمند خود پرداخته است. هم اکنون اذهان مخاطب ما در ایران نیز در این موضوع دچار چالش شده و نیازمند جهاد تبیین می باشد.
حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد

به گزارش خبرنگار بلاغ، جمعی از مبلغین نخبه و سرگروه‌های تبلیغی استان اصفهان با حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد در ابتدای مطالب خود با استناد به آیه 33 سوره فصلت «وَمَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا مِمَّنْ دَعَا إِلَى اللَّهِ وَعَمِلَ صَالِحًا وَقَالَ إِنَّنِي مِنَ الْمُسْلِمِينَ»بیان کرد: بسیاری از مردم به خدا دعوت می‌کنند و کارهای صالح انجام می‌دهند، اما اگر این عمل‌ها از اعتقاد قلبی نباشد، تأثیر لازم را نخواهد داشت

وی در ادامه افزود: مرحوم علامه طباطبایی نیز بر این نکته تأکید داشتند که دعوت به خدا و انجام عمل صالح باید از اعتقاد قلبی نشأت بگیرد تا اثرگذار باشد. اگر این سه ویژگی در فرد جمع شود، او مشمول «من احسن» خواهد شد.

بکارگیری ظرفیت های دفتر تبلیغات اسلامی در توانمندسازی طلاب، یک سرمایه گذاری در امر تبلیغ است

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بر ضرورت تقویت و توانمندسازی طلاب از همان ابتدای طلبگی تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت و امکانات در راستای توانمند سازی و ارتقا دانش و مهارت طلاب یک سرمایه گذاری در امر تبلیغ می باشد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین روستاآزاد تصریح کرد: مرکز آموزش های کاربردی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، سالانه دوره های متعددی از جمله دوره تربیت مربی کودک و نوجوان با هدف ارتقاء سطح علمی و مهارتی مبلغان و فعالان فرهنگی در سراسر کشور به صورت حضوری و مجازی برگزار می نماید. هم اکنون بیش از 190 هزار دقیقه محتوای آموزشی مورد نیاز مبلغان و فعالان فرهنگی، در موضوعات مختلف تهیه و تدوین شده است.

وی اظهار داشت: برای تربیت خطیب برگزاری دوره های آموزشی، کافی نبوده و باید طلاب درقالب گروه 30 الی 40 نفره با یک خطیب توانمند همراه شوند تا بعد از دو سال کارورزی،  بتوانیم شاهد خروجی مورد نظر و مطلوب باشیم. روش توانمندسازی طلاب نمی تواند یک روش سازمانی باشد بلکه این انتقال تجارب است که می تواند نقش بسزایی را در این عرصه ایفا نماید.

نقش هوش مصنوعی در امر تبلیغ

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در بخش دیگر سخنان خود به موضوع استفاده از «هوش مصنوعی» در امر تبلیغ اشاره کرد و گفت: از جمله اقدامات مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی در عرصه هوش مصنوعی رونمایی از سامانه «دین دان» بوده که این سامانه وظیفه پاسخگویی به سؤالات دینی مبتنی بر هوش مصنوعی را برعهده دارد. البته با توجه به تصمیمات کلان، مقرر شده است که تمامی ظرفیت ها و داشته ها در این مجموعه در قالب هوش مصنوعی به مخاطب عرضه گردد.

تأکید بر جهاد تبیین و مقابله با جنگ رسانه‌ای در شرایط کنونی

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی به قدرت رسانه بر اذهان مخاطب اشاره کرد و گفت: در موضوع سقوط دولت سوریه، گروه مسلحین قبل از اینکه اقدامی در زمینه تسخیر ارتش انجام دهد به تسخیر اذهان مردم توسط رسانه های قدرتمند خود پرداخته است. هم اکنون اذهان مخاطب ما در ایران نیز در این موضوع دچار چالش شده و نیازمند جهاد تبیین می باشد.

افزودن دیدگاه جدید

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.