رفتن به محتوای اصلی

معاون دادستانی قم به همراه جمعی از قضات دادگستری از کلینیک آمین بازدید کردند

تاریخ انتشار:
حجت‌الاسلام تحریری معاون دادستانی قم به همراه جمعی از قضات دادگستری قم با حضور در کلینیک آمین از مجموع فعالیت های این کلینیک بازدید کردند.
کلینیک آمین

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت‌الاسلام تحریری معاون دادستانی قم به همراه جمعی از قضات دادگستری قم با حضور در کلینیک آمین از مجموع فعالیت های این کلینیک بازدید کردند.

گفتنی است در این بازدید حجت الاسلام مهدی عباسی ناظر علمی کلینیک آمین، حجت‌الاسلام حامد براتی مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و حجت اله صفری مدیر کلینیک آمین به همراه کادر اجرایی حضور داشتند.

در ابتدای این دیدار آقایان براتی و عباسی در گزارشی کوتاه به تاریخچه تاسیس کلینیک و ایده اولیه و ضرورت تأسیس آن اشاره نمودند و سپس حجت‌الاسلام صفری به تشریح مأموریت‌های کلینیک در سه بخش «ارایه خدمات روان‌شناختی»،« پژوهش و مستندسازی» و «آموزش‌های مبتنی بر داده» پرداخت.

مدیر کلینیک آمین در ادامه مطالب خود به پذیرش بیش از 400 مراجع از دادسرا از ابتدای تأسیس این کلینیک اشاره کرد و افوزد: موارد مذکور در قالب 13 گروه در کلینیک پذیرفته شده‌ و برنامه‌های آنها در قالب انجام تست، مصاحبه بالینی، برگزاری کارگاه‌های مهارت‌های زندگی و جلسات همتایاری صورت می‌پذیرد و در مجموع برای هر نفر بین 70 تا 85 ساعت زمان صرف می‌شود.

حجت‌الاسلام صفری اظهار داشت: 154 دانش‌آموز در سال تحصیلی گذشته در قالب طرح زندگی در صدف پذیرش و در کارگاههای کلینیک آمین شرکت کردنه اند که رضایت خانواده‌ها را به همراه داشته است. 

وی ضمن برشمردن دلایل ضرورت همکاری‌های بیشتر کلینیک و دادسرا، درخواست برگزاری جلسات بیشتر با قضات محترم برای افزایش اثربخشی کار کلینیک را ارائه نمود.

در ادامه این جلسه خانم رباط جزی مسئول فنی کلینیک و خانم غلامی مسئول همتایاری کلینیک نیز گزارشی از وضعیت روان‌شناختی مراجعین و نحوه ارتباط و اعتماد سازی کادر کلینیک و چالش‌های موجود با برخی موارد خاص را ارائه کردند..

گفتنی است حجت الاسلام تحریری ضمن تقدیر از زحمات صورت گرفته در کلینیک آمین، دلیل برگزاری این جلسه را آشنایی بیشتر قضات با فعالیت‌ها و فضای کلینیک دانست و گزارشی از روند همکاری‌ها و ارجاعات در یکسال اخیر ارائه نمود و مواجهه علمی با پدیده بدپوششی را موثرتر از برخورد قضایی صرف دانست و از همکاران خود درخواست همکاری بیشتر با مجموعه کلینیک آمین را داشت.

در پایان نیز قضات محترم دادستانی، پس از طرح پرسش‌های خود از روند فعالیت‌ها، از مجموعه کلینیک و ظرفیت‌های موجود آن بازدید به عمل آوردند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.