رفتن به محتوای اصلی
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:

در ماه محرم نذورات را به سمت کمک مومنانه سوق دهیم

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام و المسلمین روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در نشست ستاد ملی پیگیری‌های ویژه محرم: در ماه محرم نذورات را به سمت کمک مومنانه سوق دهیم.

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام و المسلمین روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در نشست ستاد ملی پیگیری‌های ویژه محرم، که در مجموعه فرهنگی هنری سرچشمه با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و مسئولان نهادهای فرهنگی سراسر کشور برگزار شد بر لزوم و اهمیت رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ایام تبلیغی محرم تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین روستاآزاد: برنامه‌های امسال ما طبق سالهای گذشته برگزار می‌شود. همایش توجیه مبلغین به صورت مجازی با حضور وزیر بهداشت برگزار خواهد شد و ما نسبت به اعزام ۱۲ هزار مبلغ اقدام خواهیم کرد. در صورتی که نیاز باشد، آمادگی اعزام تعداد بیشتر نیز داریم.

وی در ادامه افزود: سند پیش نویسی که امروز ارائه شد بیشتر ناظر به هیئت‌های بزرگ است. در حالی که بخش بزرگی از مراسم‌های محرم مربوط به نماز جماعت و روضه خوانی است. بنابراین بسیاری از مواردی که در این سند آمده، اعمال شدنی نیست.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اقامه نماز جماعت در مسجد را امری مهم برشمرد و اظهار داشت: در ایامی که به خاطر کرونا مساجد تعطیل بودند، ما شاهد این بودیم که کارهای خدماتی در مساجد انجام می‌شد و فقط نماز جماعت برگزار نمی‌شد که به نظر تصمیم درستی نمی‌آمد. امیدواریم این مسئله امسال تکرار نشود.

حجت الاسلام و المسلمین روستاآزاد در ادامه مطالب خود بیان کرد: قرار است طی استفتایی توسط مراجع محترم تقلید تهیه شود و در آن بررسی شود که امسال استثنائاً کسانی که نذری دارند می‌توانند نذورات خود را به سمت کمک مومنانه سوق دهند. مورد دیگر اینکه می‌توانیم امسال از سخنران و مداحان به عنوان پیک بهداشت استفاده کنیم و در نهایت اینکه از ظرفیت غدیر هم غافل نشویم و آن را در نظر بگیریم.

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.