آشنایی با اصول مهم در کارهای گروهی (2)
5. تقویت روابط
هر چقدر روابط اعضای گروه سالمتر و صمیمی تر باشد کارها سریع تر وزودتر انجام می گیرد
برای تقویت روابط گروه باید رحیه ی حس اعتماد و اغماض و درک گروه و نگهداشتن اسرار گروه را باید جدی گرفت.[1]
6. اعتماد سازی
اگر در میان اعضای گروه اعتماد حاصل شود مانع تفرقه و جدایی و نفوذ دیگران خواهد بود در این صورت است که تیم به پیشرفت مطلوب و بقا و حیات کامل خواهد رسید.[2]
7. انضباط
نظم و انضباط از ضروریات انجام هر کاری است مخصوصا کارهای گروهی که تعداد برنامه و فعالیت در آن بیشتر از کارهای انفرادی است پس برای اینکه یک گروه در زمان تعیین شده بنتیجه ی مطلوب خود برسد باید رعایت آن را سرلوحه ی برنامه ی کاری خود قرار دهد.[3]
در نظم و انسجام کارها از اتلاف وقت جلوگیری خواهد شد در حقیقت کارها در همان باراول تنظیم و به نتیجه می رسد.[4]
منبع:
1. جان ماکس ول،17 اصل کارتیمی،مترجم:شهروز فرهنگ،موسسه فرهنگی الماس دانش،دوم،1389
2. معاونت فرهنگی و تربیتی موسسه امام خمینی،مدیریت برنامه ریزی و زمان،پنجم,1379
پی نوشت:
1. جان ماکس ول،17 اصل کارتیمی,ص53
2. همان,ص70
3. همان,ص89
4. معاونت فرهنگی و تربیتی موسسه امام خمینی،مدیریت برنامه ریزی و زمان،ص49
افزودن دیدگاه جدید