مهمترین مؤلفههای تبلیغ در عرصه بینالملل
به گزارش بلاغ، حجتالاسلام عسکر آقایی مبلغ خارج از کشور (معروف به آخوند چینی) در گفتوگو با رسا در خصوص فعالیت تبلیغی در کشورهای خارجی، گفت: نخستین بار در سال 2009 بعد از یادگیری زبان چینی برای دروه آموزشی و تبلیغ دین اسلام به کشور چین رفتم.
وی با بیان اینکه تبلیغ در خارج از کشور را از فضای مجازی شروع کردهام، ابراز داشت: در سال 2008 با ایجاد کتابخانه مجازی شیعه به زبان چینی که این کتابخانه در جشنواره رسانههای دیجیتال رتبه دوم را کسب کرد، وارد عرصه تبلیغ در کشور چین شدم.
حجتالاسلام آقایی در ادامه با اشاره به ضرورت تبلیغ در عرصه بینالملل، اظهار داشت: یک مبلغ، نخستین مسألهای را که باید در عرصه تبلیغ رعایت کند اخلاق حسنه است، چرا که پیامبر اکرم(ص) به عنوان نخستین مبلغ دین اسلام اخلاقی بسیار نیکو داشت و اگر اینچنین نبود هیچ کسی در کنار ایشان باقی نمیماند.
این مبلغ دینی با بیان اینکه دومین مسألهای که یک مبلغ باید به آن توجه داشته باشد نشر مطالب جذاب و مستند دینی است، تصریح کرد: طلبهای که قصد ورود به عرصه تبلیغ در خارج از کشور را دارد باید حداقل 10 سال در حوزه تحصیل کرده باشد.
وی یادگیری زبان خارجه را مهمترین مؤلفه تبلیغ در عرصه بینالملل دانست و گفت: هر کشوری زبان و فرهنگ مخصوص خود را دارد و مبلغی که قصد تبلیغ در خارج از کشور را دارد، باید از قبل با فرهنگ، آداب و رسوم و زبان آن کشور آشنایی کامل داشته باشد.
حجتالاسلام آقایی با تاکید بر اینکه برای یادگیری زبان خارجه باید مدت زیادی را صرف کرد، اظهار داشت: من با وجودی که 12 سال برای یادگیری زبان چینی وقت صرف کردم هنوز ابتدای راه هستم چرا که هنوز نتوانستم همانند یک شهروند چینی صحبت کنم.
وی در پایان با بیان اینکه هر کشوری در سیستم آموزشی سیاستهای خود را به دانشآموزان القا میکند، خاطرنشان کرد: کسی که قصد تبلیغ در کشور خارجی را دارد، باید با سیستم آموزشی آن کشور آشنایی کامل داشته باشد تا بداند مردم آن کشور با چه تفکر و عقیدهای رشد کردهاند.
افزودن دیدگاه جدید