تمدید مهلت ارسال مقالات به همایش فضای مجازی پاک تا پانزدهم بهمن ماه
حجت الاسلام روح الله رضوی دبیر اجرایی سومین همایش ملی فضای مجازی پاک در گفتگو با خبرنگار بلاغ، به تشریح روند فعالیت های برگزاری همایش ملی فضای مجازی پاک پرداخت و از تمدید مهلت ارسال آثار تا پانزدهم بهمن ماه خبرداد که مشروح این مصاحبه در ادامه درج می گردد.
به عنوان دبیر اجرایی همایش، پیشرفت کار را چگونه ارزیابی می کنید؟
خوشبختانه همه متولیان اجرای این همایش افق دید خود را بالا گرفته اند و خواهان برگزاری یک همایش موثر هستند که بتواند سهم قابل توجهی در شناخت و اصلاح فضای مجازی داشته باشد و لذا از همین رهگذر و با حمایت ها و مساعدت های معاونت محترم فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، تلاش مدیر اداره کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین و همکاری جمعیت توسعه گران فضای مجازی پاک تاکنون گام های موثری برداشته شده و از همین الان برگزاری یک همایش باشکوه را می توان پیش بینی کرد.
مشارکت در برگزاری این همایش چگونه بوده است؟ آیا نهادهای ذی ربط و دست اندر کار استقبال کرده اند؟
برترین و معتبرترین نهادهای علمی کشور در این همایش مشارکت خواهند داشت؛ که هم اکنون مشارکت حدود 25 نهاد قطعی شده و لوگوی آنها در سایت درج شده است. همچنین هماهنگی برای مشارکت سایر نهادها نیز در حال انجام است. ضمن این که این همایش حامیان مهمی هم دارد که به زودی لوگوی آنها هم در سایت درج خواهد گردید.
لطفا فعالیت ها و برنامه های صورت گرفته را تشریح نمایید.
داشتن برنامه بسیار مهم است لذا ما برنامه جامعی را ترسیم کرده ایم که کلیه فعالیت های ما را تا پایان همایش پوشش میدهد. از پیش نشست هایی که برگزار می گردد تا مصاحبه هایی که با نخبگان، فعالان و دست اندرکاران این حوزه صورت می گیرد. حتی دیدارهایی که با بزرگان در همین زمینه داشته و خواهیم داشت، همگی برنامه ریزی شده است.
تا کنون با برخی مراکز جهت برگزاری سلسله نشست های مرتبط با فضای مجازی پاک با هدف دانش افزایی و ایجاد دغدغه تفاهم کرده ایم که در دو مرکز نشست ها در حال برگزاری است. همچنین همکاری خوبی با برخی مراکز دانشگاهی داشته ایم و از ظرفیت ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش در جهت ورود دانش آموزان و مربیان به این عرصه استفاده می کنیم؛ همکاری حوزه علمیه هم در سه بخش حوزه های خواهران، مراکز تخصصی و جامعه المصطفی برای ما مغتنم بوده است.
آیا فراخوان مقاله برای همایش مورد استقبال قرار گرفته است؟ ارزیابی شما از مقالات ارسال شده چیست؟
علی رغم اینکه به اهمیت موضوع این همایش واقف بودیم اما انتظار چنین استقبالی را نداشتیم و این حاصل تلاش مجدانه دست اندرکاران برگزاری همایش و تشخیص دقیق فرهیختگان و اهل قلم است که به درستی تشخیص داده و با جدیت حاضر شده اند. تعداد زیادی چکیده توسط دبیرخانه همایش وصول گردیده و پس از بررسی، نتایج آن از طریق سایت همایش اعلام شده است. اغلب مقالات به آسیب شناسی و ارائه راه برون رفت از مشکلات موجود در فضای مجاز اختصاص داشته است. همچنین برخی از مقالات نیز به مسائل فنی و زیرساخت ارتباطات مربوط می شود. در همین مدت کوتاه که بخشی از چکیده ها تایید شده است حدود 20 مقاله برای ما ارسال شده است که مقالات پس از تجمیع به هیات داوران واگذار خواهد شد تا مورد داوری قرار گیرند.
اگر مطلب مهمی وجود دارد که مخاطبین همایش باید مطلع باشند بفرمایید.
ضمن تشکر از استقبال نخبگان و اهل قلم در عرصه فضای مجازی که در زمینه های مختلف اقدام به ارسال چکیده و یا ارائه مقاله کرده اند؛ از تمام افراد دغدغه مند در حوزه فضای مجازی دعوت می شود تا آثار مکتوب خود را از طریق سایت همایش به دبیرخانه ارسال نمایند. لازم به ذکر است با توجه به استقبال چشمگیری که تاکنون بوده است، زمان ارسال مقالات حداکثر تا پانزدهم بهمن ماه تمدید گردیده است و به جهت تسهیل در امر ارسال مقالات جدید، ارسال چکیده همزمان با ارسال مقالات خواهد بود.
لازم به ذکر است برای تمام مقالات پذیرش شده از سوی دفتر تبلیغات اسلامی گواهی صادر خواهد شد و مقالات تایید شده در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام آرشیو خواهد گردید. همچنین مقالات برگزیده در کتاب مجموعه مقالات منتشر و به آثار برتر جوایز نفیسی تعلق خواهد گرفت.
سایت رسمی سومین همایش ملی فضای مجازی پاک: www.famp2017.ir
افزودن دیدگاه جدید