رفتن به محتوای اصلی
رییس دفتر تبلیغات اسلامی:

اعزام مبلغان باید تخصصی و هدفمند باشد

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام والمسلمین دکتر واعظی در اولین نشست کمیته موقت تدوین برنامه های فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با تاکید بر هدفمند نمودن اعزام مبلغان گفت: اعزام مبلغان باید هدفمند و تخصصی شود.
احمد واعظی

به گزارش خبرنگار بلاغ، به گزارش خبرنگار بلاغ، اولین نشست کمیته موقت تدوین برنامه های فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی امروز(شنبه) در اتاق جلسات معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، وی به ضرورت ارتباط بین برنامه ریزان و اجرا کنندگان تاکید کرد و گفت: از همان اول طرح قطبها را طراحی می کردیم، همه تأکید روی این مطلب بود که امتیاز قطبها، حضور صف است؛ بر اساس این منطق، برنامه ریزی 2 و 4 ساله باید از خود صف بجوشد؛ صفی که ذو العینین است، با یک چشمش به واقعیت ها، قابلیت ها و توانمندی های خودش و با چشم دیگر به مسائل راهبردی و محوری دفتر تبلیغات اسلامی نگاه می کند.
حجت الاسلام واعظی به لزوم هماهنگی فعالیت های اجرایی با برنامه های ارائه شده از طرف قطبها اشاره کرد و تصریح نمود: با توجه به بسته جامع اقدامات میزها و مسئله قطب ها برنامه ها و کار جدید در همه صف ها باید در راستای برنامه قطب ها باشد.
حجت الاسلام والمسلمین واعظی افزود: چند اقدام بروز و سنتی داریم که از قبل انجام می گرفته که هم لازم است و هم جزو هویت ماست، باید هم باشد هر چند که ممکن است از جهت بودجه، هزینه کلانی را به خود اختصاص دهد مانند اعزام مبلغ در ایام مختلف.
وی به هدفمند نمودن اعزام مبلغان اشاره کرد و افزود: همین اعزام مبلغ را می توانیم با مورد توجه قرار دادن بیشتر مقوله تبلیغ تخصصی جهت دهی کنیم.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه سال های طولانی است که صحبت تبلیغ تخصصی است، عنوان نمود: در این برنامه 2 و 4 ساله دقیقا ببینیم که چه تخصص هایی و چگونه می خواهیم به اجرا در آوریم و با التزام به تبلیغ تخصصی به معنی واقعی، ببینیم که همسوی با آن مأموریت هایی که در قطبها و میزهای تخصصی تعریف شده و پتانسیل معاونت فرهنگی و تبلیغی مرکز و شعب در چه تخصص هایی اولویت دارد.
وی با بیان اینکه مبلغان را باید در طول سال برنامه های مهارت افزایی برای ایشان داشته باشیم نه فقط در ایام تبلیغ، اظهار داشت: مبلغان اعزامی دفتر یک لشکر عظیمی هستند که با مهارت افزایی و دانش افزایی می توانند فارغ از ایام موسمی در ایام دیگر هم مرثر واقع شوند.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی بر لزوم توجه به مأموریت ها و قابلیت های محیطی هر منطقه در برنامه ریزی ها اشاره کرد و افزود: مثلا به اهواز نباید مثل اصفهان و مشهد نگاه کنیم، اهواز باید تأمین کننده مبلغ دینی عرب زبان ایران و منطقه و کانون و مرکز ثقل برای عرب زبانان عراق و دیگر کشورهای منطقه باشد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.