باید در حوزه، ابزارهای لازم تبلیغی در عرصه فضای مجازی تأمین شود
به گزارش خبرنگار بلاغ، مدیر مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) با مدیر کل اداره اطلاع رسانی و تبلیغ نوین دیدار کردند.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در این دیدار با اشاره به سرعت تغییر و تحول در فضای مجازی گفت: در فضای مجازی زمان به سرعت می گذرد و نرم افزارها و غیره به سرعت به روز می شوند و این تغییرات باعث می شود تا کسانی که روزی به عنوان متخصص مطرح بودند دیگر متخصص نباشند، اما روش های آموزش و پژوهش به این سرعت تغییر نمی کنند بنابراین اگر کسی این مهارت ها را یاد بگیرد مدت زمان طولانی می تواند از آنها استفاه نماید.
وی ضمن توجه دادن به لزوم پژوهش اساتید و طلاب حوزه های علمیه به رویکرد جدید مرکز تحقیقات کامپیوتری نور اشاره کرد و افزود: رویکرد امروز مرکز، تجمیع و دردسترس قرار دادن اطلاعات و تولید اطلاعات سودمند می باشد؛ به همین منظور در نرم افزارهای نور علاوه بر تجمیع اطلاعات، ابزارهای پژوهشی نیز گنجانده شده است و به راحتی می توان با استفاده از آنها به پژوهش پرداخت.
رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی به کم حوصله بودن اغلب مخاطبان در فضای مجازی اشاره کرد و اظهار نمود: در سطح آموزش و پژوهش موفق بودیم و تولیدات خوبی داریم اما در پیام تبلیغی نتوانسته ایم ابزارهای لازمم را در اختیار طلبه قرار بدهیم تا بتواند اطلاعات و پیام دینی را در عرض چند ثانیه به مخاطب خود انتقال بدهد.
وی با بیان اینکه فراهم آوردن زیرساخت ها گام اول می باشد، ادامه داد: باید گام دوم که ابزارسازی می باشد را برداریم و ابزارهای لازم را مخصوصا در عرصه فضای مجازی در اختیار طلاب قرار دهیم.
در این دیدار دکتر اباذر جعفری مدیر کل اداره اطلاع رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز ضمن با اهمیت شمردن انتقال پیام در کوتاه ترین زمان ممکن و بحث تولید ابزار مناسب، به فعالیت های صورت گرفته در این زمینه پرداخت و گفت: تاسیس اداره مبلغان مجازی دفتر تبلیغات اسلامی و جمع آوری طلاب مستعد در این زمینه و حمایت از آنها گامی در همین راستا بوده است.
جعفری به برگزاری سومین همایش ملی فضای مجازی پاک در اسفندماه امسال اشاره کرد و افزود: در کنار این همایش کارگاه های تخصصی با موضوعات مختلف و همچنین جشنواره جنات برگزار خواهد شد.
افزودن دیدگاه جدید