رفتن به محتوای اصلی

گرامیداشت هفته دفاع مقدس با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری

تاریخ انتشار:
طرح دات آی آر مرجع دانلود طرح لایه باز هفته دفاع مقدس
گرامیداشت هفته دفاع مقدس با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری

عراق در روز ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ با حمله سراسری از طریق هوایی، زمینی و دریایی به مرزها و شهرهای ایران عملاً به یک جنگ تمام‌عیار دست زد. بلافاصله پس از حمله عراق به ایران، ایران در مقام دفاع از مرزها و شهروندان خود برآمد و در مقابل تجاوز عراق به خاک خود ایستاد. ارتش عراق که بر اساس محاسبات خود از وضعیت داخلی و خارجی ایران، فتح یک هفته‌ای تهران را در سر می‌پرورانید، در روز‌های نخست تجاوز، بدون مانعی جدی در مرز‌ها تا دروازه‌های اهواز و خرمشهر پیش تاخت. تحت چنین شرایطی، نیرو‌های مردمی بدون امکانات و تجهیزات و حتی آموزش‌های نظامی به درخواست امام خمینی (ره) به مقاومت از انقلاب و خاک ایران پرداختند. پس از شکل‌گیری اتحاد و انسجام در میان نیرو‌های انقلابی و طرد نیرو‌های وابسته، حماسه‌ای مقدس شکل گرفت که در تاریخ ایران اسلامی بی‌سابقه بود. جهاد و شهادت مردمان با ایمان و مخلص این سرزمین، ستون‌های نظام اسلامی را تا مدت‌ها مستحکم نمود و برکات و دستاوردهای بی نهایتی را برای ملت ایران به ارمغان آورد. در ادامه این مطلب در خصوص ظرفیت‌های فرهنگی و هنری برای ترویج فرهنگ مقاومت و گرامیداشت هفته دفاع مقدس با فضاسازی شهری و نصب بنر دفاع مقدس صحبت می‌کنیم. 

شهادت طلبی رزمندگان در دفاع مقدس
از عوامل پیروزی آفرین در صحنه نبرد، خطر‌ها را به جان خریدن و به پیشواز مرگ سرخ رفتن است. یکی از ارزش‌هایی که رزمندگان اسلام با تکیه بر آن توانستند پیروزی‌های بزرگی را برای جبهه حق به ارمغان آورند، شهادت طلبی است. رزمندگان اسلام از آن جا که دفاع در برابر تهاجم بعثیان را مقدس می‌دانستند و کشته شدن در این راه را برای خود، مرگی سعادت آفرین و افتخارآمیز ارزیابی می‌کردند، نه تنها از دادن جان دریغ نمی‌ورزیدند که شیفته آن بودند. شهادت طلبی رزمندگان اسلام به عنوان عامل مؤثر معنوی، از امتیاز‌های جبهه حق در برابر جبهه باطل بود. 
 


نمونه طرح پوستر هفته دفاع مقدس-tarh.ir

هفته دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت
هفته دفاع مقدس در تقویم جمهوری اسلامی ایران به هفته آغازین جنگ ایران و عراق اطلاق می‌شود و از ۳۱ شهریور تا ۶ مهر ادامه دارد. در تمام طول جنگ ایران و عراق و تا چند سال پس از آن، از اصطلاح «جنگ تحمیلی» برای نام بردن از این جنگ استفاده می‌شد. برای سالگرد آغاز جنگ و برنامه‌های ویژه فرهنگی که به این مناسبت انجام می‌گرفت از اصطلاح «هفته جنگ تحمیلی» یا «هفته جنگ» استفاده می‌شد تا اینکه به‌تدریج و در سال‌های بعد از جنگ به نام «هفته دفاع مقدس» تغییر یافت. در هفته دفاع مقدس با برگزاری مراسم بزرگداشت شهدا و جانبازان، یاد و نام همه آن قهرمانان ملی و بین‌المللی را که با اندیشه مقاومت و پایداری در برابر ظلم و ظالم در جهان ایستادگی کردند و با خون خود فرهنگ ایثار و آزادگی را در میان ملت‌ها تحکیم بخشیدند، گرامی می‌داریم.
برگزاری مراسم هفته دفاع مقدس با استفاده از ظرفیت فرهنگ و هنر
برنامه‌های هفته دفاع مقدس با بهره‌گیری از ظرفیت هنر و فرهنگ در تلفیق بین مراسم بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس اجرایی می‌شود.  فضاسازی در فضای شهر از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس است که این برنامه‌ها با شعار‌های حماسی برگزار می‌شود. برپایی نمادین سنگر رزمندگان دوران دفاع مقدس، نصب بنر هفته دفاع مقدس و پوستر گرامیداشت شهدای دفاع مقدس، اکران کلیپ‌های دفاع مقدس و جبهه و جنگ و تیزر اطلاعیه مراسم دفاع مقدس از جمله کارهای فرهنگی و هنری جهت فضاسازی شهر می‌باشد. از ظرفیت فرهنگی و هنری می‌توان در فضای مجازی نیز بهره جست و طرح‌های گرافیکی دفاع مقدس را به صورت پست و استوری اینستاگرام، ارسال کلیپ در آپارات و شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد. 


دانلود جدیدترین طرح‌های هفته دفاع مقدس لایه باز-طرح دات آی آر

طراحی، چاپ و نصب بنر و پوستر هفته دفاع مقدس به آسان‌ترین روش
به منظور طراحی سریع و چاپ بنرهای با کیفیت و جدید برای هفته دفاع مقدس می‌توان از طرح‌ های لایه باز دفاع مقدس مو جود در اینترنت استفاده نمود. طرح لایه باز هفته دفاع مقدس توسط شرکت‌هایی مانند طرح دات آی آر یا طراحان حرفه‌ای با فرمت psd و نرم افزار فتوشاپ طراحی شده و بر روی سایت قرار گرفته است. شما می‌توانید با جستجو در اینترنت یا با خرید اشتراک از سایت‌های فروش طرح لایه باز، طرح بنر و پوستر مورد نظر خود را انتخاب و دانلود کنید. این طرح های گرافیکی به دلیل لایه باز بودن، قابل ویرایش نیز هستن و از آنجاییکه نیاز به طراحی صفر تا صد ندارند فرآیند طراحی تا چاپ بنر دفاع مقدس را سرعت می‌بخشند. طرح لایه باز بنر هفته دفاع مقدس بسته به نیاز و نوع مراسم شامل انواع مختلفی مانند، طرح بنر اطلاع رسانی هفته دفاع مقدس، طرح بنر خام اطلاعیه مراسم یادواره شهدا، طرح استند دفاع مقدس، طرح بنر بک گراند دفاع مقدس است. بنر خام هفته دفاع مقدس و یادواره شهدا شامل جایگاه تصاویر شهدا و اطلاعات مراسم بزرگداشت شهدا می‌باشد. فایل لایه باز هفته دفاع مقدس می‌تواند جهت اطلاع رسانی به صورت طرح پست و استوری دفاع مقدس در اینستاگرام و سایر شبکه‌‌های اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد.


انواع طرح بنر و پوستر دفاع مقدس و گرامیداشت شهدا-tarh.ir

طرح های لایه باز هفته دفاع مقدس را از کجا تهیه کنیم؟
از آنجایی که شرکت‌های متعددی در زمینه فروش طرح‌های لایه باز فعال هستند، در زمان دانلود یا خرید طرح گرافیکی لایه باز دفاع مقدس باید به یک وب سایت معتبر و به روز مراجعه کنید. به عنوان مثال طرح دات آی آر جدیدترین طرح های لایه باز پوستر و بنر هفته دفاع مقدس، طرح اینستاگرام دفاع مقدس و پروژه افترافکت دفاع مقدس را توسط طراحان متخصص و افراد باتجربه طراحی نموده و در اختیار مراکز چاپ و چاپخانه‌ها و طراحان حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای قرار داده است. 
 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.