رفتن به محتوای اصلی
حجت الاسلام دسمی تاکید کرد؛

نقش بسزای افزایش ایمان در ایجاد جامعه ولایی

تاریخ انتشار:
حجت‌الاسلام دسمی در جمع مبلغان اعزامی ماه محرم اظهار داشت: زمانی یک جامعه ولایی در یک سرزمینی ایجاد خواهد شد که ایمان در آنجا افزایش یابد، هویت ایمان نیز با توجه به آیه شریفه «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ» یکدل بودن جامعه مومنین می باشد.
نقش بسزای افزایش ایمان در ایجاد جامعه ولایی

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین سعید دسمی در دومین روز از سلسله نشست های راویان مکتب حسینی ویژه مبلغان اعزامی ماه محرم که صبح امروز 13 تیرماه 1403 در سالن همایش های غدیر برگزار شد اظهار داشت: قوام انسانیت به «ولایت» است، و زمانی یک جامعه ولایی در یک سرزمینی ایجاد خواهد شد که ایمان در آنجا افزایش یابد، هویت ایمان نیز با توجه به آیه شریفه «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ» یکدل بودن جامعه مومنین می باشد.

وی افزود: اجتماع قلوب مومنین یک ظرفیت فوق العاده ای می باشد. اگر ویژگی مهم «اخوت» میان مومنین پررنگ شود به طور قطع شاهد مجد و عظمت آن جامعه خواهیم بود. در اخوت مومنان چهار نکته «انس»، «عزت»، «عون» و «کمال» دخیل می باشد.

کارشناس مذهبی در ادامه گفت: موضوع  انس به معنای وفاق و یک رویی بوده و نقطه مقابل آن نفاق و دو رویی می باشد، دلیل اینکه یک فرد نمی تواند با دیگری ارتباط صحیح برقرار کند به دلیل نفاق اوست، نفاق اجازه نمی دهد که ارتباط مورد نظر شکل بگیرد.

حجت‌الاسلام دسمی اضافه کرد: «عزت» به عنوان دومین مورد که در موضوع اخوت مومنان یک امر ضروری شمرده می شود بدین معنا است که مومن برای ارتباط صحیح با دیگر مومان باید تواضع و فروتنی نماید تا عزت طرف مقابل افزایش یابد. فردی که درک کند عزت او توسط یک سخنران حفظ می شود به طور طبیعی شنونده مطالب وی خواهد بود. در مقابل عزت، کبر وجود دارد، جایگاه عزت و کرامت انسان به مانند یک نخ تسبیح است که تمام فضائل اخلاقی را جمع کرده است.

وی گفت: «عون» به عنوان رکن سوم اخوت مومنان به معنای فتوت و جوانمردی بوده و نقطه مقابل آن بی مروتی و خساست است، اگر می خواهید شجاعت را در مخاطب خود ایجاد کنید باید حس بذل و بخشش را در او ایجاد نمائید، جوامع شجاع جوامعی هستند که دیگران را در شدائد و سختی ها کمک می کنند.

این کارشناس مذهبی در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: اتحاد و یکپارچگی با عنوان «کمال» آخرین امر دخیل در موضوع اخوت مومنان بوده که کمال یک جامعه جز با اتحاد حل شدنی نخواهد بود. اگر می خواهیم قلوب مومنان را به امام جامعه متصل کنیم لازمه اش آن است که در ابتدا قلوب آنان را نسبت به یکدیگر متوجه سازیم.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.