رفتن به محتوای اصلی
معاون حشدالشعبی عراق اظهار داشت:

هدف اصلی استکبار جهانی، تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد

تاریخ انتشار:
معاون فرهنگی حشدالشعبی عراق در جمع مبلغان اعزامی ماه محرم بیان کرد: در زمان فعلی تمام تلاش دشمنان در جهت تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد، دشمن می داند که اگر ایران اسلامی ضعیف شود، قدرت جبهه مقاومت و آزادی خواهان در جهان کم خواهد شد.
معاون فرهنگی حشدالشعبی عراق

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم الحیدری معاون حشدالشعبی عراق در اولین جلسه از سلسله نشست های راویان مکتب حسینی ویژه مبلغان اعزامی ماه محرم بیان کرد: جبهه مقاومت فقط موشک، سلاح و پهباد نیست، البته که در این زمینه باید تلاش کنیم که به قله برسیم اما تقویت مبانی اعتقادی و جهاد تبیین در عصر فعلی از مهمترین ارکان این جبهه به شمار می آید.

دبیر کل جنبش اسلامی عهدالله عراق اظهار داشت: در 35 ساله زعامت رهبر معظم انقلاب هیچ موضوعی را مهمتر از جهاد تبیین در فرمایشات ایشان ندیدم. سوال این است که ما به عنوان پیرو مکتب ایشان چه اقداماتی را در این عرصه انجام داده ایم؟موضوع جهاد تبیین بنابر بیانات معظم له یک فریضه فوری و قطعی می باشد.

وی افزود: فریضه جهاد تبیین یک حکم ولایی است، توجه کنیم که فتوای آیت الله سیستانی در مقابله با اشرار و داعش که با اقبال آحاد ملت عراق روبرو شد یک حکم کفایی بود بدین معنا که اگر کسانی متولی آن شوند از دیگران ساقط می شود، اما فریضه جهاد تبیین یک واجب عینی می باشد مانند نماز که بر یکایک مسمانان امری واجب می باشد و انجام جهاد تبیین توسط بعضی از مردم، از دیگران ساقط نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم الحیدری تصریح کرد: ما هرساله در شب عاشورا در  بغداد کنار سفارت امریکا که بزرگترین سفارت جهان می باشد در مراسمی با آیت الله خامنه ای تجدید بیعت کرده و این ایام را منحصر در عزاداری نمی دانیم. متاسفانه در بعض از مراسمات دهه محرم از موضوع مهم جهاد تبیین غفلت می شود.

معاون حشدالشعبی عراق مساله انتقاد صرف از نظام مقدس جمهوری را امری نادرست از سوی ملت شریف ایران دانست و اظهار داشت: اینکه ما فقط زبان انتقاد نسبت به کشور مقتدر ایران داشته باشیم یک امر ناصحیحی است، این کشور بزرگ در کنار بعضی از مشکات اقتصادی که با آن مواجه است دارای دستاوردهای بی نظیری در صنعت های مختلف چون؛ پزشکی، راه سازی، دفاع، هسته ای و ... می باشد.

وی ادامه داد: اکثر پیشرفت هایی که در کشورهای خلیج فارس رخ می دهد مبتنی بر حضور مهندسان از دیگر نقاط جهان بوده و این کشورها عموما به یک مصرف کننده صرف تبدیل شده اند و صنعت بومی ندارند.

دبیر کل جنبش اسلامی عهدالله عراق گفت: بعضی ها می گویند سفره مردم در ایران کوچک شده است اگر با این دید بخواهیم جلو برویم باید بگوئیم در غرب دیگر سفره ای نمانده که بخواهد کوچک شود، متاسفانه سردمدارن کشور های غربی با حاکمیت مطلقی که بر رسانه و فضای مجازی دارند توانسته اند این مشکلاتی که ملت های آنان با آن روبرو هستند از چشم جهانیان پنهان بدارند و در مقابل اگر کوچکترین نقص و کمبود در ایران ببیندد با قدرت رسانه ای خود آن را یک بحران در ایران معرفی می نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم الحیدری تصریح کرد: مهمترین موضوعی که مبلغان محترم در ایام تبلیغی ماه محرم باید به آن بپردازند موضوع تبیین مسائل دینی و اعتقادی ولایت فقیه می باشد، منصبی که نیابت امام زمان (عج) را در خود جای داده است.

معاون حشدالشعبی عراق اظهار داشت: در منابر و فضای تبلیغی باید به موضوعی پرداخته شود که از اهم موضوعات روز جهان باشد، تکلیف ما مبلغان در زمان فعلی، جهاد نظامی نیست، خط مقدم جبهه برای طلاب دینی، جهاد تبیین آن هم در مصداق ولایت فقیه می باشد.

دبیر کل جنبش اسلامی عهدالله عراق بیان کرد: در زمان فعلی تمام تلاش دشمنان در جهت تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد، دشمن می داند که اگر ایران اسلامی ضعیف شود قدرت جبهه مقاومت و آزادی خواهان در جهان کم خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم الحیدری در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: اگر جمهوری اسلامی ایران به دلایل مختلف داخلی و خارجی تضعیف گردد به طور قطع قدرت جبهه مقاومت در منطقه نیز کاهش خواهد پیدا کرد و این امر موجب افزایش ظلم در جهان بشری خواهد شد و راه را برای سرکشی هرچه بیشتر رژیم صهیونیستی برای ازدیاد ستم بر مردم بی پناه فلسطین باز خواهد کرد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.