رفتن به محتوای اصلی
به همت اداره کل تبلیغ عمومی؛

جلسه توجیهی گروه های تبلیغی فعال در طرح «مدد» برگزار شد

تاریخ انتشار:
به همت اداره کل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، جلسه توجیهی گروه های تبلیغی فعال در طرح «مدد» برگزار شد.
جلسه توجیهی گروه های تبلیغی فعال در طرح «مدد» برگزار شد

به گزارش خبرنگار بلاغ، جلسه توجیهی گروه های تبلیغی فعال در طرح «مدد» به همت اداره کل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم صورت پذیرفت.

گفتنی است در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین سید حامد شریعتمداری مدیرکل تبلیغ عمومی، هدف کلان این طرح را پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی برشمرد و گفت: از اهداف این طرح "مدد" می توان به «ارتقاء سطح بینش و اصلاح رفتار مخاطبان تا سطح پایداری برابر مشکلات و استقرار نظام ارجاع مناسب به متخصص در هنگام بروز آسیب»، «افزایش اثربخشی طلاب و مبلغان در زمینه اصلاح الگوهای زندگی و رفع آسیب‌هایی که مانع رشد دینی و انسانی جامعه می‌شود»، «افزایش اثربخشی مبلغان و طلاب در تربیت نسل نوجوان و جوان از طریق اثرگذاری اجتماعی»، «توانمندسازی دانشی و مهارتی مبلغان ساماندهی شده» و «جریان سازی تبلیغ دینی مسأله محور در محیط منتخب» اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: گروه های تبلیغی با برگزاری آموزش متناسب برای خانواده‌ها و مخاطبان ویژه، برقراری ارتباط میان خانواده، نهادهای فعال و مسجد، اجرای مداخلات لازم بر اساس شناسایی صورت گرفته از طریق نظام ارجاع و زمینه سازی ارائه خدمات لازم از طریق نهادهای متولی این طرح را عملیاتی خواهند نمود.

مدیرکل تبلیغ عمومی در ادامه به تشریح فرآیند عملیاتی این طرح پرداخت و اظهار داشت: مواردی همچون؛ «شناسایی نقاط در معرض آسیب یا آسیب دیده»، «شناسایی ظرفیت های دفتر برای مداخله»، «بستر سازی مناسب مداخله»، «انجام مداخله صحیح و مناسب»، «پشتیبانی علمی، معنوی، رسانه و مشاوره ای»، «دریافت خروجی های مناسب» و «ارزیابی و اثرسنجی» از جمله فرآیند عملیاتی طرح مدد می باشد.

لازم به ذکر است 8 گروه تبلیغی در مناطق مختلف کشور این طرح را تا پایان سال جاری عملیاتی خواهند کرد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.