رفتن به محتوای اصلی
رئیس اداره امور تبلیغ نخبگان بیان کرد:

مهدویت در اندیشه سید حسن نصرالله یک استراتژی مقاومت و پایداری در برابر چالش‌ها و تهدیدات است

تاریخ انتشار:
رئیس اداره امور تبلیغ نخبگان معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: مهدویت در اندیشه سید حسن نصرالله نه تنها به عنوان یک اعتقاد دینی دیده شده است، بلکه به عنوان یک استراتژی مقاومت و پایداری در برابر چالش‌ها و تهدیدات محسوب می‌شود. این موضوع از جنبه‌های مختلف مورد تحلیل قرار می‌گیرد و به دنبال تقویت اتحاد و همبستگی میان مسلمانان است.
حجت الاسلام و المسلمین علی عباس زاده

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام و المسلمین علی عباس زاده رئیس اداره امور تبلیغ نخبگان معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در نشست هم اندیشی نخبگان تبلیغی که با موضوع «جایگاه مهدویت در نگاه راهبردی شهید سیدحسن نصرالله» برگزار شد ضمن تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله رضوان‌الله علیه و همچنین سیدهاشم صفی الدین بیان کرد: انسان‌هایی که در این روزها از دست دادیم، بهترین بندگان خدا بودند که به دست پلیدترین موجودات یعنی رژیم غاصب صهیونیستی به پشتیبانی استکبار جهانی شهید شدند.

رئیس اداره امور تبلیغ نخبگان در ادامه به موضوع جلسه اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی سخن از مهدویت به میان می آید بی درنگ تپش دلهای منتظران از شوق به شماره می افتد و فرهنگ شهادت و ایثار با یاد سید شهیدان اباعبدالله الحسین علیه السلام باز خوانی می شود، قیام و ظهور منجی عالم، استمرار همان قیام سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام می باشد و موعود امم گام در همان راه می گذارد و هر آنکه گام در رهش می گذارد به قدری بزرگ می شود تا برای کشتن او مستکبرین عالم هم پیمان می شوند. اگر در روز عاشورا برای کشتن نوه پیامبر صلی الله علیه و آله، 30 هزار مرد جنگی به دشت نینوا رهسپار می شوند، امروز برای کشتن شاگرد این مکتب، از 85 تن بمب استفاده می کنند و برای به شهادت رساندن سیدهاشم صفی الدین به دستور مستقیم سران ایادی کفر از جنگنده ای پیش رفته استفاده می شود. 

وی ادامه داد: جایگاه مهدویت در اندیشه سید حسن نصرالله بسیار مهم و محوری است. مهدویت در این اندیشه به عنوان یک مفهوم رهایی‌بخش و نجات‌بخش دیده می‌شود که برای جامعه اسلامی نقش هدایتگر و راهنما دارد. سید حسن نصرالله مهدویت را به عنوان یک امید برای آینده و همچنین راهی برای مقاومت در برابر ظلم و استبداد می‌بیند، این نگاه باعث می‌شود تا مهدویت به یک نیروی متحرک و انگیزه‌بخش برای ادامه مقاومت و پایداری در برابر تهدیدات خارجی تبدیل شود. 

حجت الاسلام و المسلمین عباس زاده گفت: مهدویت در اندیشه سید حسن نصرالله نه تنها به عنوان یک اعتقاد دینی دیده شده است، بلکه به عنوان یک استراتژی مقاومت و پایداری در برابر چالش‌ها و تهدیدات محسوب می‌شود. این موضوع از جنبه‌های مختلف مورد تحلیل قرار می‌گیرد و به دنبال تقویت اتحاد و همبستگی میان مسلمانان است. در نگاه راهبردی ایشان مقاومت و مبارزه با استکبار جهانی احدی الحسنیین (یکی از دو نیکی)  می باشد، در این مسیر بودن، عزت و شهادت پاداش مجاهدت و پیروزی در بر دارد و می توان با این هدف در دنیا و آخرت عزت، بزرگی و پیروزی را از آن خود کرد، این امر مهم به قدری با ارزش است که مقام معظم رهبری در بخشی از پیام خود در پی شهادت ایشان فرمودند: «مجاهد کبیر، پرچمدار مقاومت در منطقه، عالم بافضیلت دینی، و رهبر مدبر سیاسی،. سید عزیز مقاومت پاداش دهها سال جهاد فی سبیل الله و دشواریهای آن را در خلال یک پیکار مقدس دریافت کرد.»

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.