رفتن به محتوای اصلی
رئیس اداره امور تبلیغ نخبگان بیان کرد:

ضرورت شناخت دنیای مدرن و تبلیغ بر اساس شرایط و زمان

تاریخ انتشار:
رئیس اداره امور تبلیغ نخبگان معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: در دنیای مدرن، توقع این است مبلّغان آگاه و دلسوز به ویژه در سطح نخبگانی، علاوه بر شناخت ویژگی ها و مقتضیات زمان، از میان این همه جریان های بی شمار‌، نسل جدید را در انتخاب گزینه‌های برتر در عرصه‌های مختلف زندگی یاری كنند و از بروز بحران ها پیشگیری نمایند.
«تبلیغ دین در دنیای مدرن»

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام و المسلمین علی عباس زاده رئیس اداره امور تبلیغ نخبگان معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در جلسه «تبلیغ دین در دنیای مدرن» بیان کرد: در اهمیت تبلیغ دین همین بس که خدای متعال با خلق اولین انسان نقش تبلیغ و تعلیم را به وی می سپارد و اولین مبلّغ می شود که پیام خداوند را به فرشتگان می رساند. «قَالَ یا آدَمُ اَنْبِئْهُمْ بِاَسْمَائِهِمْ»«ای آدم! آنها را از [اسامی و اسرار] این موجودات آگاه كن.» حضرت آدم‌(ع) به عنوان نخستین پیامبر، مبلغ دین خدا بود و به مقتضای رسالت خود، تلاش زیادی را در این زمینه انجام داد.

وی در ادامه افزود: پیامبران بعدی هم همین مسیر را ادامه دادند، تا جائیکه بزرگ‌ترین مبلّغ جهان بشریت، حضرت محمد(صلی الله علیه و آله) در راه نشر و تبلیغ دین اسلام و ارشاد و راهنمایی، انواع رنج ها، مشقت ها و شكنجه‌ها را به جان خرید و اهل‏بیت ایشان نیز همین مسیر را با تمام مشکلات ادامه دادند.

رئیس اداره امور تبلیغ نخبگان اظهار داشت: امروز دین اسلام در دنیا فراگیر شده و در تمام قاره‌های دنیا، انسان ها با فطرت، عقل و قلب پذیرای آن هستند. چرا که دین اسلام، به تمام ابعاد وجودی انسان اعم از اصول اخلاقی، رفتاری و عملی پرداخته است.بر این اساس، مبلغانی كه ادامه دهنده راه انبیا‌ء و ائمه اطهار(ع) می باشند، در امتداد رسالت تبلیغی آن بزرگواران از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند، در دفاع از دین چه برون دینی (مکاتب و ادیان دیگر) و چه درون دینی (در برابر مذاهب و خرده فرقه های دیگر) در مقابل شبهات معاندان و دشمنان دین خدا، آستین بالا زده و به وظیفه خود یعنی تبلیغ دین، چه به لحاظ نظری و چه به لحاظ عملی می پردازند. 

حجت الاسلام و المسلمین عباس زاده بیان کرد: مقام معظم رهبری با اشاره به مهم بودن مسئله تبلیغ در بین دشمنان اسلام می فرمايد: «مگر به خاطر همين تبليغات نبود که مردم مسلمان گفتند: علي عليه السلام نماز نمی خواند و همين تبليغات نبود که مردم مسلمان را برای کشتن پسر پيامبر (ص) جمع کرد؟... امروزه ابزار نوين و مدرن تبليغ و شيوه های جديد، سلاح کارآمدی است که دشمن برای رسيدن به اهداف شوم و شيطانی خود، از آن استفاده می کند.» ایشان دیداری که در سال گذشته با حوزویان داشتند مسئله تبلیغ را کار درجه یک حوزه برشمردند.

وی تصریح کرد: فهم و اطلاعات مردم در گذشته، به طور معمول به منطقه جغرافیایی محل زندگی‌افراد محدود می‌شد ولی اكنون، هر رویدادی در یك نقطه از دنیا رخ می دهد، در نقاط مختلف دنیا بازتاب دارد. با به وجود آمدن سه پدیده جدید (فضای مجازی، ماهواره و اینترنت) دنیای جدید را دنیای بدون مرز و بدون دولت نامیده‌اند، زیرا توزیع اطلاعات، داده‌ها و تصاویر و صدا، در سطح جهان، عملاً مرزهای جغرافیایی و سیاسی را از میان برده و با تنوع و پراكندگی افكار به تهدید ارزشهای دینی مبادرت کرده و فرهنگهای مختلف را به وجود آورده است.

رئیس اداره امور تبلیغ نخبگان اظهار داشت: در چنین شرایطی، توقع این است مبلّغان آگاه و دلسوز به ویژه در سطح نخبگانی، علاوه بر شناخت ویژگی ها و مقتضیات زمان، از میان این همه جریان های بی شمار‌، نسل جدید را در انتخاب گزینه‌های برتر در عرصه‌های مختلف زندگی یاری كنند و از بروز بحران ها پیشگیری نمایند.
 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.