رفتن به محتوای اصلی
به همت اداره کل تبلیغ تخصصی برگزار شد؛

نشست هم اندیشی مبلغان نخبه با موضوع «تبلیغ دین در دنیای مدرن»

تاریخ انتشار:
به همت اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، نشست هم اندیشی مبلغان نخبه با موضوع «تبلیغ دین در دنیای مدرن» با سخنرانی ابوالفضل روحی کارشناس حوزه دین شناسی در سالن جلسات شهید سلیمانی برگزار شد.
نشست هم اندیشی مبلغان نخبه با موضوع «تبلیغ دین در دنیای مدرن»

به گزارش خبرنگار بلاغ، به همت اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، نشست هم اندیشی مبلغان نخبه با موضوع «تبلیغ دین در دنیای مدرن» با سخنرانی ابوالفضل روحی کارشناس حوزه دین شناسی در سالن جلسات شهید سلیمانی برگزار شد.

روحی در ابتدای مطالب خود اظهار داشت: از چالش های دین داری در دنیای مدرن می توان به  «گسترش نگاه تجربی به دین »، «تک بعدی دانستن دین»، «تعارض دین و مدرنتیه» و «نگاه کارکرد گرایانه» اشاره کرد.

وی افزود: در ترویج دین دو نگاه؛ آیینی (جامعه شناختی و تاریخی) و محتوایی کارکرد گرایانه (دورن  دینی) وجود دارد. اموری مانند باورها، احکام، اخلاق و حقوق از جمله ارکان دین از نگاه محتوایی می باشند.

این کارشناس حوزه دین شناسی بیان کرد: در دین سنتی باورهایی مانند خداشناسی، راه شناسی، راهنما شناسی، انسان شناسی و فرجام شناسی وجود دارد. در نگاه مدرنیته به دین تعریف های گوناگونی وجود دارد که می توان به «هر باوری که عده ای بر آن اصرار داشته و بدان پای بند هستند. چه خاستگاه قدسی داشته باشد یا بشری»، «هر آنچه آدمی را به آرامش و رهایی از اضطراب و دلهره می شود»، «هر نوع معنویت و حالت روحی که انسان را از امور مادی و فیزیکی رها نماید» و «آنچه بتواند عده ی زیادی از انسان ها را کنار هم جمع کرده و به یک امر مشترک نایل نماید» اشاره نمود.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.