رفتن به محتوای اصلی
معاون فرهنگی قرارگاه قرب بقیت الله(عج) اظهار داشت:

باز کردن گره ذهنی مخاطب مهمترین وظیفه اصلی مبلغان

تاریخ انتشار:
معاون فرهنگی قرارگاه قرب بقیت الله(عج) اظهار داشت: در مسئله تبلیغ علاوه بر ایجاد فعالیت های عمومی تبلیغ باید به خصوص در امر بازکردن گره های ذهنی مخاطب توجه کرد.
1

به گزارش خبرنگار بلاغ، سعید سعادتی معاون فرهنگی قرارگاه قرب بقیت الله(عج) در اردوی آموزشی-توجیهی گروه های تبلیغی اوقات فراغت تابستان معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: مسئله اهمیت تبلیغ از مسائلی است رهبر معظم انقلاب به صوت مستمر و در دو سال اخیر به خصوص بر روی آن تاکید کرده اند.

معاون فرهنگی قرارگاه قرب بقیت الله(عج) بیان کرد: باید توجه داشت که تبلیغ در دهه های 60، 70 و 80 با امر تبلیغ در زمان کنونی بسیار فرق کرده است، ما در طول این سال ها نتوانسته ایم از همه ظرفیت های مردمی بهره ببریم.

وی در ادامه افزود: درصدی هم از مخاطبین مذکور، که متولدین سال 1375 به بعد هستند با گفتمان انقلاب، صدا و سیما و قشر روحانیت به دلیل گره های ذهنی که دشمنان خارجی و داخلی برای آنان ایجاد کرده است کمابیش ارتباط ندارند.

سعادتی اظهار داشت: از دیدگاه رهبر معظم انقلاب مهمترین مساله کشور «چالش ذهنی مخاطب» می باشد، که این مساله جز به دست توانمند روحانیت و مبلغان حل نخواهد شد. فاصله بین ادراک و واقعیت میدان زیاد شده است و این چالش حتی در برخی از مسئولان رده بالای کشور نیز نفوذ کرده تا جایی که مقام معظم رهبری می فرماید برای بعضی از مسئولان باید تور بازدید از صنایع قدرتمند دفاعی گذاشت تا آنها پی به عظمت کشور ببرند.

معاون فرهنگی قرارگاه قرب بقیت الله(عج) گفت: متاسفانه به خاطر دوقطبی سازی کاذب در کشور ظرفیت های نیروهای انقلابی رو به کاهش بوده است، نیروهای انقلابی بر اساس افراد تربیت شده اند و هرگاه فردی از انقلاب زاویه می گرفت به تبع آن نیروهای انقلابی نیز دلسرد و نا امید می شوند اما در مقابل جبهه متمایل به غرب  نیروهای خود را بر اساس گفتمان تربیت کرده که در صورت تغییر مسیر افراد، خللی در باورهای ایشان نمی آید.

وی ادامه داد: هم اکنون در اکثر جمع هایی که مردم تشکیل می دهند صحبت از بیان چالش ها می باشد این در صورتی است که ظرفیت های کشور به مراتب بیش از چالش و کاستی های آن است، باید گفتمان در کشور اصلاح شود.

سعادتی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم کشور را دارای چهار عظمت؛ «پیروزی انقلاب»، «40 سال راه پیموده شده»، «چشم انداز پیش رو و مسئله ظهور» و «عظمت نقش آفرینی جوان متعهد» برشمرده اند. ایشان از ابتدای زعامت خود در کسوت رهبری طرح کلان خود را برای نقش آفرینی جوان متعد برای مسئولان بیان نموده اند اما متاسفانه به دلیل عدم توجه مسئولان این امر رخ نداده است، نهایتاً در تاریخ اول خردادماه 1398 ایشان مسئله «حرکت عمومی» را برای عموم به عنوان طرح کلان برای نقش آفرینی جوان متعهد بیان کردند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.