رفتن به محتوای اصلی
استاد واعظی:

کار مهم حزب‌الله، تزلزل در پایه‌های حکومتی اسرائیل

تاریخ انتشار:
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: کاری که محور مقاومت در یک سال اخیر انجام داد، دو ستون «مظلوم‌نمایی» و «جلب یهودیان به قدس» را متزلزل کرد و رو به ویرانی نهاد و به جهان نشان داد این رژیم به هیچ قانون، قاعده، اصل اخلاقی و اساسی ملتزم نیست.
حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجّت‌الاسلام‌والمسلمین استاد احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در همایش «حزب‌الله زنده است» که به همّت معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در سالن همایش‌های غدیر برگزار شد، اظهار کرد: مقاومت حزب‌الله و ایثارگری آن‌ها و پیروزی بر اسرائیل در جهان اسلام و حتی در غرب، بین جوانان مسلمان محبوبیت عجیبی برای سیّد حسن نصرالله ایجاد کرده بود. در برخی سفرهایی که به اروپا داشتم، به چشم خود دیدم برخی جریان‌ها و گروه‌های غربی تصویر سیّد حسن نصرالله را روی موبایل خود قرار داده بودند. 

عضو فرهنگستان علوم با اشاره به دیداری که سیّد حسن نصرالله با رهبر انقلاب اسلامی در جریان اجلاس تهران داشت، بیان کرد: سیّد حسن نصرالله در آن دیدار، در حضور همهٔ مهمانان و دوربین رسانه‌ها دست رهبر انقلاب اسلامی را بوسید. ایشان پس از آن تعریف کردند با بوسیدن دست رهبر انقلاب خواستم به جهانیان بگویم این‌همه افتخار مرهون تبعیت ما از ایشان است. 

دو دستاورد مهم حزب‌الله 

وی افزود: در یک سال اخیر بسیار رنج‌ها دیده شد و حجم آسیب‌ها بسیار عجیب بود! غزّه ویران شد، ده‌ها هزار نفر شهید شدند و فجایع بزرگی رقم خورد، اما دو دستاورد مهم داشت: دستاورد اوّل، تسریع در فرایند زوال و نابودی رژیم صهیونیستی است؛ دستاورد دوّم، بی‌فروغ کردن و به‌انحطاط کشاندن گفتمان معنایی غرب و رقم‌زدن سقوط اخلاقی آن است. 

دروغ و مظلوم‌نمایی اسرائیل 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در تشریح دستاورد نخست گفت: رژیم اسرائیل بر دو پایه استوار است و از اوّل پیدایش تاکنون بر این دو ستون تکیه داشته؛ ستون اوّل، مظلوم‌نمایی است. جنبش صهیونیست با طرح دروغ‌های بزرگی، گرگ را برّه جلوه داد و مسئلهٔ اسرائیل را به‌عنوان حقّ قانونی و ملتی که دچار ظلم سیستماتیک شده‌اند، با دروغ هولوکاست جهان را قانع کرد که این سرزمین، سرزمین موعود یهودیان است. این مسئله براساس دروغی بزرگ بنا شده بود. 

وی ادامه داد: نمونهٔ دیگر از دروغ‌های آن‌ها این است که می‌گویند معبد سلیمان زیر مسجدالاقصی قرار دارد و یهودیان را با این دروغ به‌ آن سمت جلب کرده‌اند، اما این ادعا از سوی بسیاری از باستان‌شناسان رد شده است. یکی از باستان‌شناسان مهم یهودی به نام اسرائیل فینکلشتاین در تحقیقات مفصّل باستان‌شناسی خود نشان داد معبد سلیمان یک افسانه و دروغی بیش نیست. در سال 1968م باستان‌شناس معروف انگلیسی، دکتر کِتلین کنیون، حفاری‌های زیادی در اورشلیم و بیت‌المقدس انجام داد و رسماً اعلام کرد معبد سلیمان اسطوره‌ای بیش نیست و برای این مسئله از اسرائیل اخراج شد. 

استاد واعظی به دوّمین پایهٔ موجودیت اسرائیل اشاره کرد و گفت: قریب چهارده میلیون یهودی الآن در جهان وجود دارد که هفت میلیون نفر را جلب سرزمین‌های اشغالی کرده‌اند، پنج میلیون یهودی هم در آمریکا هستند و قریب یک‌ونیم میلیون نفر هم در سراسر جهان پراکنده‌اند. رژیم صهیونیستی با این دروغ‌ها و اینکه امن‌ترین جا برای یهودیان، همین اسرائیل است، یهودیان را جمع کرده است. 

کار مهم حزب‌الله، تزلزل در پایه‌های حکومتی اسرائیل 

وی افزود: کاری که محور مقاومت در یک سال اخیر انجام داد، هر دو ستون مظلوم‌نمایی و جلب یهودیان به قدس را متزلزل کرد و رو به ویرانی نهاد و به جهان نشان داد این رژیم به هیچ قانون، قاعده، اصل اخلاقی و اساسی ملتزم نیست. از سوی دیگر، الآن مسئلهٔ مهاجرت معکوس و کوچک‌شدن طبقهٔ متوسط در سرزمین‌های اشغالی به‌شدت شکل گرفته است. 

عضو فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی، به دستاورد دیگر مقاومت در یک سال اخیر اشاره کرد و افزود: آشکارسازی انحطاط اخلاقی جبههٔ استکبار و گفتمان معنایی غرب در یک سال گذشته با عملیات‌های مقاومت دچار ضعف و فترت جدّی شد. 

شراکت و حمایت استکبار از اسرائیل 

وی گفت: براساس گزارشات اصلی، در ده ماه گذشته، اسرائیل هر دوازده ساعت یک محمولهٔ نظامی از آمریکا دریافت کرده و آمریکا طی ده ماه گذشته، 75هزار تن بمب در اختیار اسرائیل قرار داده است. این حمایت همه‌جانبه و شریک‌بودن جبههٔ استکبار در همهٔ جنایت‌ها و بداخلاقی‌ها در غزّه و لبنان است. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: اسرائیل جزء جغرافیای سرزمینی غرب نیست، ولی جزء جغرافیای تمدنی غرب است؛ یعنی از نظر غربی‌ها، اسرائیل بخشی از تمدن معاصر غربی است که در آنجا گفتمان تمدنی غرب ترجمه می‌شود. راز این‌همه حمایت غرب از اسرائیل این است که بخشی از واقعیت غرب، هم به لحاظ فکری و هم به لحاظ معنایی و هویتی است. مقاومت و محور مقاومت کاری کرد که جهان این مسئله را بفهمد. 

استحکامات محور مقاومت، استحکامات نرم‌افزارانه 

استاد واعظی گفت: استحکامات محور مقاومت صرفاً استحکامات سخت‌افزارانه نیست و این‌ها در مقایسه با استحکامات نرم‌افزارانهٔ محور مقاومت اندک است. ایمان، تعهد، اخلاص، معنویت، امید به پیروزی و شهادت‌طلبی، استحکامات اصلی محور مقاومت است؛ این شهادت‌ها و فرازوفرودهای سخت‌افزارانه گرچه مصائبی برای محور مقاومت و جهان اسلام است، مادام که آن قدرت نرم‌افزاری و ایمان، صلابت، شجاعت، شهادت‌طلبی و معنویت برقرار است، محور مقاومت پیروز است. 

وی افزود: نظر به اینکه دشمن درک کرده صلابت و استحکامات جبههٔ مقاومت جنبهٔ نرم‌افزارانه دارد، تمام ظرفیت رسانه‌ای خود را به کار گرفته تا بتواند در این استحکامات رخنه کند. اینجا ما باید هوشیار باشیم جهات تضعیف‌کنندهٔ جبههٔ مقاومت در خطر نیفتد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.