رفتن به محتوای اصلی
مدیر مرکز تحقیقات علوم انسانی و دینی دانشگاه معارف بیروت اظهار داشت:

شهید سیدحسن نصرالله پروژه و طرح غربی ها در منطقه را وارونه کرد

تاریخ انتشار:
مدیر مرکز تحقیقات علوم انسانی و دینی دانشگاه معارف بیروت اظهار داشت: در خصوص ویژگی هایی شهید سیدحسن نصرالله می توان به زهد، تواضع، ساده زیستی، معرفت، یقین، هماهنگی ابعاد فکری عقیدتی و شفافیت اندیشه سیاسی و راهبردی این شخصیت اشاره کرد اما نقطه مهم شخصیت ایشان این است که در یک مرحله مهم از مبارزه ی با دشمن صهیونیستی و وارونه کردن پروژه و طرح غربی ها در منطقه و اجرای آن مشارکت داشت و آن را رهبری می کرد.
مدیر مرکز تحقیقات علوم انسانی و دینی دانشگاه معارف بیروت

به گزارش خبرنگار بلاغ، طلال عتریسی مدیر مرکز تحقیقات علوم انسانی و دینی دانشگاه معارف بیروت در پیام تصویری خود به همایش «حزب الله زنده است» اظهار داشت: سید حسن نصرالله شخصیتی بود که بدون مبالغه یک واقعیت جدیدی را نه فقط در سطح لبنان بلکه در سطح امت اسلامی به نمایش گذاشت، از ویژگی های ایشان این بود که در میدان عمل، «جهاد، سیاست و مبارزه» را شروع کرد و در گذر زمان به مدارج بالای مسئولیت ارتقا یافت. ایشان در این عرصه به نحوی رشد کرد که در تعامل با وضعیت داخلی لبنان و حفظ وحدت و آرامش ملی و مقابله با دشمن به یک حکمت و شجاعت دست یافته بود.

وی در ادامه مطالب خود افزود: در خصوص ویژگی هایی شهید سیدحسن نصرالله می توان به زهد، تواضع، ساده زیستی، معرفت، یقین، هماهنگی ابعاد فکری عقیدتی و شفافیت اندیشه سیاسی و راهبردی این شخصیت اشاره کرد اما نقطه مهم شخصیت ایشان این است که در یک مرحله مهم از مبارزه ی با دشمن صهیونیستی و وارونه کردن پروژه و طرح غربی ها در منطقه و اجرای آن مشارکت داشت و آن را رهبری می کرد.

مدیر مرکز تحقیقات علوم انسانی و دینی دانشگاه معارف بیروت بیان کرد: سیدحسن نصرالله ضربه سختی بر رژیم صهیونیستی و پروژه سلطه غرب در این منطقه وارد ساخت، ایشان اندیشه توان رسیدن به پیروزی را نه فقط در میان مجاهدان و لبنانی ها بلکه در میان امت اسلامی احیا کرد بدین معنا که دیگر زمان شکست نیست بلکه زمان پیروزی می باشد او بود که اندیشه سست تر بودن بنیاد اسرائیل از لانه عنکبوت را مطرح کرد ایشان به خلق و ایجاد یک فرهنگ جدید مبادرت ورزید که همان فرهنگ پیروزی و عبور از زمان شکست است که قبلا واقعیتی پذیرفته شده بود. 

عتریسی گفت: سیدحسن نصرالله همان کسی است که یک خودآگاهی جدید ایجاد کرد، هنگامی که به سخنان و خطبه ها و دیدگاه های ایشان مراجعه کنیم و اندیشه ها و اصطاحات بکار رفته در کلام ایشان را بر هم مرتبط سازیم می توانیم بگوییم که این فرهنگ جدید همان فرهنگ به چالش کسیدن دشمن و همآورد خواستن و فرهنگ پیروزی است.

وی اظهار داشت: سید حسن نصرالله حقیقتاً ایمان داشت به اینکه فرهنگ مذکور جزئی از پروژه تمدن اسلامی است، او باور داشت که ایران با آنچه انجام می دهد در واقع این پرسه تمدنی را رهبری می کند و ایشان با تمام وجود به این نقش باور داشت و با آن هماهنگ بود.

مدیر مرکز تحقیقات علوم انسانی و دینی دانشگاه معارف بیروت ابراز کرد: شهید نصرالله ضربات سختی بر پیکره مفاهیمی مانند بردگی، انقیاد و ستم وارد کرد و به همین دلیل وی به عنوان یک شخصیت استثنائی در تاریخ لبنان، مردم این منطقه و در تاریخ حرکت های آزادی خواه شناخته می شود و به همین دلیل است که اطلاق فرمانده بین المللی بر او برازنده است و بدون شک ضایعه فقدان ایشان خسارتی بزرگ و جبران ناپذیر است اما شهید یک مکتب و روش را تاسیس کرد که در همان روز تاسیس یقین به قطعی بودن به پیروزی و ستم ناپذیری داشت.

عتریسی  اظهار داشت: فرهنگ سید حسن نصرالله فرهنگ عاشورا بود که وی در تمام مناسبت ها آن را گوشزد می کرد. ایشان دارای یک نگاه استراتژیک و راهبردی تمدن انسانی اسلامی بودند. او شجاعت مواجه با چالش های تحمیلی از سوی دشمن و توانایی رهبری جریان بسیار مهم مبارزه و تضعیف رژیم صهیونیستی را داشت.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.